Är Windows 10 någår värt att uppgradera till?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows

Är Windows 10 någår värt att uppgradera till?

Ja
1
33%
Nej
2
67%
Vet ej
0
Inga röster
 
Antal röster: 3

Christian Holmberg
Inlägg: 194
Blev medlem: 02 nov 2006, 22:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Är Windows 10 någår värt att uppgradera till?

Inlägg av Christian Holmberg »

Är Windows 10 någår värt att uppgradera till?


Jag sitter här i valet och kvalet om man ska uppgradera till Windows 10 eller om jag ska skita i det och fortstätta med Windows 8.1.

Men som det ser ut nu så blir det inte så då man hört och läst neggativta utalanden om operativsystemet.
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Är Windows 10 någår värt att uppgradera till?

Inlägg av Nemo »

Christian Holmberg skrev:Är Windows 10 någår värt att uppgradera till?
Det beror helt på vilket pris du sätter på din personliga integritet. Jag tycker inte det är värt det, då min egen personliga integritet är betydligt mer värd än vad MS vill göra det till.
Slutligen kan vi komma att lämna ut eller spara dina personliga data, däribland ditt privata innehåll (såsom innehållet i din e-post, annan privat kommunikation eller filer i privata mappar), när vi i gott uppsåt anser att det är nödvändigt för att: följa lagen […]; skydda våra kunder, […]; för att sköta och upprätthålla säkerheten för våra tjänster […]; eller skydda rättigheter eller egendom tillhörande Microsoft eller våra kunder
Källa till ovanstående: http://pavel.frimix.se/2015/08/16/slava ... indows-10/
Exakt vad MS menar med "gott uppsåt" är för mig tämligen oklart.
Christian Holmberg skrev:Jag sitter här i valet och kvalet om man ska uppgradera till Windows 10 eller om jag ska skita i det och fortstätta med Windows 8.1.
Bra fråga, har inget bra svar på det. Ur integritetssynpunkt är det nog ungefär lika dåligt ställt med båda alternativen, särskilt som MS verkar vara på väg att införa samma typ av datainsamling i Windows 8.1 och Windows 7 som man har i Windows 10. Källa: http://www.ghacks.net/2015/08/28/micros ... 8-systems/
Christian Holmberg
Inlägg: 194
Blev medlem: 02 nov 2006, 22:02
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Är Windows 10 någår värt att uppgradera till?

Inlägg av Christian Holmberg »

Det beror helt på vilket pris du sätter på din personliga integritet. Jag tycker inte det är värt det, då min egen personliga integritet är betydligt mer värd än vad MS vill göra det till.
Jag värderar personlig integritet högre än finesser som att "startmenyn" ska vara tillbaka >:D
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"