CD/DVD problem med Linux Mint 13, Zorin OS 6

Allt om t.ex. *BSD och OpenSolaris
TordN
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 aug 2012, 14:31
OS: Linux Mint
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

CD/DVD problem med Linux Mint 13, Zorin OS 6

Inlägg av TordN »

Jag kör Linux Mint 13 (Maya)
Installationen går bra med CD skivan, men senare om jag ska installera andra program från en CD så går det inte att stänga släden, den åker ut lika fort igen vare sig det är skiva i släden eller ej, och jag vet att det bara är Linux som har det problemet eftersom jag testat med Windows också. Ibland kan den stängas efter ett stort antal försök. Har samma problem med Zorin OS 6 som också bygger på Ubuntu. Allt annat funkar bra utom det lilla irriterande problemet. Det måste vara en bug som gör att släden åker ut utan att man trycker på knappen på spelaren

Någon som vet om det finns någon fix till mitt problem?

Edit
Sorry om jag lade tråden fel. Brukar inte hänga här speciellt ofta
Jag kan öppna och stänga släden med kommandot eject -T i konsolen, men det ska väl inte behövas? Man ska väl kunna använda knappen på DVD spelaren? Finns det ingen nyare version av eject att installera? den är ju ganska gammal nu såg jag
TordN
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 aug 2012, 14:31
OS: Linux Mint
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: CD/DVD problem med Linux Mint 13, Zorin OS 6

Inlägg av TordN »

Jag satte i en IDE DVD brännare istället och det verkar fungera nu och så avinstallerade jag eject helt då den ändå inte verkar funka med min IDE spelare. Jag kan säga att problemet är löst i alla fall även om problemet egentligen finns kvar ;D
Skriv svar

Återgå till "Andra öppna och fria operativsystem"