Författare |
Meddelande |
Xappe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
|
 Skärmdumpar: Övriga Open source och fria os
Tänkte att det kunde vara på sin plats med lite skärmdumpar på de andra distarna ni använder oxå. Har börjat meckla lite med Arch, så jag börjar härmed med mitt arch-skrivbord: Distribution: Arch Linux Fönsterhanterare: Openbox med en modifierad variant av Zenyellow-temat Program: conky, tint2, exaile med plugin som visar omslagsbilden på skrivbordet, trayer, urxvt.
_________________ vanum est vobis ante lucem surgere
|
24 maj 2008, 10:59 |
|
 |
Klurig
|
 Re: Skärmdumpar: Övriga Open source och fria os
Då kontrar Foresight.se med följande skärmdumpar. http://pici.se/271131/http://pici.se/231741/M.v.h Max Klurig
_________________ Kontakt: E-postadress: klurig@foresightlinux.se Jabber: klurig@jabber.se Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
|
24 maj 2008, 22:20 |
|
 |
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
|
 Distribution: Debian Testing Openbox-tema: Egen skapelse GTK-tema: Clearlooks colors human dark Ikon tema: Human Program igång: Gnome-panel, Conky och Emacs
_________________ VI ÄR TILLBAKA! Vi vet att snart så är det dags igen... Straight Outta Highvalley
|
24 maj 2008, 22:31 |
|
 |
kollektivist
|
Xappe skrev: [..], tint2, [..] Vad är skillnaden mellan tint2 och vanliga tint? Eller är det att det automatiskt döps till tint2 om man har spelet tint installerat också?
|
25 maj 2008, 00:57 |
|
 |
Xappe
|
kollektivist skrev: Xappe skrev: [..], tint2, [..] Vad är skillnaden mellan tint2 och vanliga tint? Eller är det att det automatiskt döps till tint2 om man har spelet tint installerat också? Tint2 är helt enkelt fortsättingen på tint task manager (ttm) som lades ner för en tid sedan. Någon som förbarmat sig över prjektet helt enkelt...har ingenting med nåt spel att göra...
_________________ vanum est vobis ante lucem surgere
|
25 maj 2008, 03:32 |
|
 |
TForsman
Blev medlem: 08 aug 2007, 17:53 Inlägg: 1834 Ort: Repektera skogarna
|
_________________ Min personliga blog | Min personliga Linux dist |
Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
|
25 maj 2008, 09:06 |
|
 |
kollektivist
|
Xappe skrev: kollektivist skrev: Xappe skrev: [..], tint2, [..] Vad är skillnaden mellan tint2 och vanliga tint? Eller är det att det automatiskt döps till tint2 om man har spelet tint installerat också? Tint2 är helt enkelt fortsättingen på tint task manager (ttm) som lades ner för en tid sedan. Någon som förbarmat sig över prjektet helt enkelt...har ingenting med nåt spel att göra... Var kan man få tag i det? Jag använder vanliga tint från det gamla projektet fortfarande nämligen.
|
25 maj 2008, 11:30 |
|
 |
Sid
|
_________________ VI ÄR TILLBAKA! Vi vet att snart så är det dags igen... Straight Outta Highvalley
|
25 maj 2008, 13:43 |
|
 |
kollektivist
|
Aha, det var ett så nytt projekt alltså. Tack för länken! Någon som har en idé om hur man kan uppgradera gamla tint till nya? Ska man radera allt från gamla tint för att det ska gå?
|
25 maj 2008, 14:37 |
|
 |
Klurig
|
Jag har ett anpassat skrivbord i grönt. Med Google Gadgets. http://pici.se/280415M.v.h Max Klurig
_________________ Kontakt: E-postadress: klurig@foresightlinux.se Jabber: klurig@jabber.se Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
Senast redigerad av Klurig 09 jun 2008, 21:42, redigerad totalt 1 gång.
|
29 maj 2008, 00:07 |
|
 |
Sid
|
Debian Testing på min nya EeePC. Program igång: Emacs, URxvt, Sonata och Conky. 
|
09 jun 2008, 20:32 |
|
 |
lassekongo83
|
 Archlinux med xfce4 i VirtualBox. Väggpapper och GTK tema: http://lassekongo83.deviantart.com/
_________________ Mitt Galleri
|
03 aug 2008, 14:08 |
|
 |
Rune.K
|
Min skärmdump av mitt skrivbord i debian sid. Jag tittar inte så ofta på min skrivbordsbakgrund (aka wallpaper = tapet)...
_________________ Här brukar jag hålla till
|
04 aug 2008, 20:55 |
|
 |
TForsman
|
Regler vid inlägg innehållandes skärmdump av skrivbord:
Håll er till reglerna för det övriga forumet!
Vid citation av tidigare inlägg, citera då inte bilder, utan ta bort dem eller låt enbart länken vara kvar.
Inlägg som frångår ämnet för tråden (OT) kommer att raderas, alternativt delas till en ny tråd.
Skärmdumpar skall inte vara ett medel för provokation, förnedring, förlöjligande eller liknande. (Kort sagt: bilderna skall vara ok att visa för mindre barn, din chef, din lärare etc.). Hjälp till att hålla tråden ren och snygg, och fri från olämpligheter!
Moderatorer har rätten att gå in och ta bort poster som anses olämliga eller irrelevanta för tråden.
Se till att använda nedskalade bilder (s.k. thumbnails) och posta inte stora bilder. Detta främst med hänsyn till personer med låg bandbredd eller låg skärmupplösning.
För att hålla tråden fri från frågor av typen "Vad är det för tema? Ikoner? Bakgrundsbild?" etc. så skall inlägg helst innehålla följande, relevant information. Skicka med länkar om du har!
Skrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: Ex: GNOME+Compiz Fusion Tema: Ex: GTK-tema: Crux, Fönsterram: Agualemon Bakgrundsbild: Ex: Squidageddon Ikontema: Ex: Tango Program: Ex: AWN
Mall att kopiera:
Skrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: Tema: Bakgrundsbild: Ikontema: Program:
|
06 aug 2008, 17:03 |
|
 |
AntonPetts
|
 Skrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: Gnome/emerald Tema: hemmagjort (har lagt upp emerald-temat på DA) Bakgrundsbild: Aqua blue Ikontema: Elementary, arbetar på egna ikoner till dockan (bara vänsterhalvan hittils) Program: cairo-dock
_________________ Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
|
11 aug 2008, 19:09 |
|
 |
dmz
|
Dist: Arch Fönsterhanterare: Openbox Tema: Custom Bakgrundsbild: Ehm.. grön Ikontema: Ikoner? Nää.. Program: top, conky, pypanel, feh, urxvt
_________________ ǁ A: Because it obfuscates the reading. ǁ Q: Why is top posting so bad?
|
29 aug 2008, 17:57 |
|
 |
TForsman
|
Den kanske är lite grönaktig, men vet inte varför folk säger att den är grön? Jag ser knappt nåt grönt i det hela Dist: ForesightSkrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: GNOME Tema: GTK-tema: Foregreener, Fönsterram: ForesightBakgrundsbild: A E R O S T R E A MIkontema: Boulevard
|
01 sep 2008, 18:32 |
|
 |
dmz
|
Arch, openbox. 
_________________ ǁ A: Because it obfuscates the reading. ǁ Q: Why is top posting so bad?
|
04 sep 2008, 14:17 |
|
 |
Hund
|
 Provade Ubuntulite.  Helt i standardutförande.
_________________ Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
|
04 sep 2008, 21:18 |
|
 |
dmz
|
|
08 sep 2008, 16:59 |
|
|