Jag sliter med en kompis readynas som Netgear gjort. Processorn är en SPARC opreativet Debian/Netgear. Jag har lyckats komma in i nasen med ssh och kan se innehållet. Jag vet också att apt-get skulle vara bra att köra för att göra förändringar tex.owncloud. Det första problemet är att APT inte finns i Netgears dist! Var hittar man APT och hur kan det installeras i en halvsluten miljö? Sedan verkar det vara så att nasen endast söker sig till netgear för att finna filer. Hur ändras detta?
Förmodligen finns aptitude då, som brukar fungera rätt bra det också...
_________________ Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver... http://www.enargo.com/it/ OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Problemet löst: APT.bin hittades på nätet 1.0. Har installerats på Readynas, visat sig funka så jag jobbar vidare med att försöka utesluta Netgears vidare låsningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori Du kan inte svara på trådar i denna kategori Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori Du kan inte bifoga filer i denna kategori