Begravning av Linux föreningen i Gävle GÄLUG i Februari 2019

Information och planering
bittin
Inlägg: 1471
Blev medlem: 05 jun 2007, 14:03
OS: Debian
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Täby
Kontakt:

Begravning av Linux föreningen i Gävle GÄLUG i Februari 2019

Inlägg av bittin »

Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Begravning av Linux föreningen i Gävle GÄLUG i Februari

Inlägg av Broder Tuck »

:kram:
Ja du, Linuxvän, det ambitiösa arbetet med att organisera upp lokala användarföreningar för Linux har gått i stå. Sakta, men säkert, har de avtagit. Jag är ledsen för det och att utvecklingen har gått åt det här hållet.

Vilka förhoppningar jag ställde på Linux framväxt från 2006 och framåt, när jag började med Linux och fann alternativet i Linux.

När Linux ÄR ett sådant bra operativsystem och har så många fina alternativ för att ge användare varierande lösningar. Som skulle kunna passa dem.

Du har varit ute och kämpat. Men det kommer en dag när vi alla tvingas att lägga ned svärd och mantel. När kampen oåterkalligen är slut.

Tack! Bitten, för ditt engagemang.
Tillsammans med så många andra, har ni som gjort detta lilla extra på er fritid för att bana väg. Det är många som har kommit, kämpat, men sedan har gått.
Jag saknar engagemanget från Linuxforum och lokala träffar. Men inser att annat har tagit över.

Det, är tråkigt. Men du arbetar ändå kvar vid Mozilla och det är fint och bra.

Munken viftar och hälsar, med vandringsstaven lyft . . . ;) /tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
bittin
Inlägg: 1471
Blev medlem: 05 jun 2007, 14:03
OS: Debian
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Begravning av Linux föreningen i Gävle GÄLUG i Februari

Inlägg av bittin »

Japp men inte bott i Gävle på 10år och inte vart nån träff på 11år så lägger ner och lämnar över denna föreningen i Februari 2019 och lämnar över den till ett annat gäng i Mars 2019

Gjorde även en lista på Linux LUGs i Sverige som har haft 1 träff under 2018: https://paste.debian.net/1055569
bittin
Inlägg: 1471
Blev medlem: 05 jun 2007, 14:03
OS: Debian
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Begravning av Linux föreningen i Gävle GÄLUG i Februari

Inlägg av bittin »

Det blir 2st Linuxträffar i Gävle 2:a Februari och 3:e Mars 2019 innan jag lägger ner mitt inblandade i Gävle Linux Usergroup då jag inte bott i Gävle på flera år
bittin
Inlägg: 1471
Blev medlem: 05 jun 2007, 14:03
OS: Debian
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Begravning av Linux föreningen i Gävle GÄLUG i Februari

Inlägg av bittin »

Mitt inblandade som ordförande i denna föreningen är inte kvar nu är jag bara en vanlig medlem blir ett ircmöte för Gävle Linux Usergroup 1:a Mars 17:00-18:00 i #galug på Freenode och sen IRL träff i Gävle 3:e Mars 16:00 kommer dyka upp men dock bara som en vanlig medlem
Skriv svar

Återgå till "Lokala användargrupper | Möten | LoCo träffar"