Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 19 maj 2019, 11:25

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
 Enradare som kan läsa input från fil som innehåller blankste 
Författare Meddelande

Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Svara med citat
Inlägg Enradare som kan läsa input från fil som innehåller blankste  Tråden är löst
Hej hej

Försöker synka min träningslista med telefonen. Har skapat en spellista med absoluta vägar till filerna. Kruxet är att den innehåller blanksteg. Har försökt med både rsync och cp, men får inte till det. De två rader som har kommit längst är dessa:
Kod:
while read line; do cp $line /media/martin/75F3-9DCB/MUSIC/; done < Träning.txt

och
Kod:
rsync --dry-run -av  --files-from=Träning.txt . /media/martin/75F3-9DCB/MUSIC

Den första hittar inte filerna pga blankstegen, den andra, rsync, kommer ut på följande sätt:
Kod:
rsync: link_stat "/home/martin/home/martin/Musik/Wolves in the Throne Room/Thrice Woven/05 Fires Roar in the Palace of the Moon.flac" failed: No such file or directory (2)
Alltså, den lägger ~/martin/Musik två gånger...
Står helt still i huvet på mig nu!

Om man använder cp- kommandot så borde man kunna inkapsulera raderna i .txt- filen på nåt sätt, då det är en fil per rad, men jag vet inte hur man gör det.

Edit:
Löste det själv, man sätter bara "" runt $line:
Kod:
while read line; do cp "$line" /media/martin/75F3-9DCB/MUSIC/; done < Träning.tx

29 okt 2018, 16:46
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ]