Problem med LuckyBackup

Här diskuterar vi skal, kommandon och klassiska linuxverktyg.
Ainigma
Inlägg: 803
Blev medlem: 26 sep 2007, 20:49
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Problem med LuckyBackup

Inlägg av Ainigma »

Körde LuckyBackup på Home igår och den är stor så det tog en evinnerlig tid, tyvärr så lång tid att jag glömde bort att jag körde en backup när jag på kvällen skulle stänga av datorn. Inte bra. :-\

När jag idag skulle fortsätta köra det så fortsatte den till min initiala förvåning där den blev avbruten igår utan problem. Men sedan helt plötsligt slutade den och gav följande felmeddelande:
rsync: [sender] write error: Broken pipe (32) rsync error: error in socket IO (code 10) at io.c(823) [sender=3.2.3] rsync error: received SIGUSR1 (code 19) at main.c(1595) [generator=3.2.3]
.
-----| Backing-up profile, logfiles and snapshot data -> Ok |-----
execution of task : BackupHome2, finished
Har sökt på nätet för svar, men har inte funnit något riktigt bra svar.

Jag har testat att ta bort LuckyBackups konfigurationsfiler i backupen och att ta bort "task" för att försöka börja om hela processen. Men det spelar ingen roll, jag får ändå samma felmeddelande.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Problem med LuckyBackup

Inlägg av Osprey »

LuckyBackup bygger ju som sagt var på "rsync" och det är rsync som signalerar ett fel. Rsync signalerar just "Broken pipe (32) rsync error" vilket är helt rätt, eftersom felkod 32 är just "Broken pipe". Felkod 19 betyder "No such device", vilket kan bero på att någon disk eller USB-minne inte längre finns, eller har ett nytt namn. Kanske är det bara så enkelt att den "backup disk" du tidigare hade monterad, inte längre är monterad....

Felkod 10 är "No child processes", men detta är förmodligen bara ett följdfel, som följer av något annat....

Det här felet brukar uppstå just när något blivit avbrutet och alla förutsättningar inte längre finns...

Så om du startar om LyckyBackup från början, så skulle jag tro att det funkar....
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Problem med LuckyBackup

Inlägg av Osprey »

Kom förresten på att du kanske behöver köra:

Kod: Markera allt

sudo dpkg --configure -a
sudo apt-get -f install
också...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Skriv svar

Återgå till "Terminalforum"