processer i ub feisty 7.04

För spelentusiaster !
Okänd
Inlägg: 30172
Blev medlem: 03 mar 2008, 01:30
OS: Ubuntu

processer i ub feisty 7.04

Inlägg av Okänd »

Hej !  F-sökte installera ett EA sport  2006 genom den senaste update wine versionen.

  Kommer till att man skall registrera Lirets serie nummer och sen markera vilken mapp (fake c:\ programfiles)
  den skall vara i. men sen när instalshield skall sparka igång ser man fönstret i nån sekund sen blir det svart (endast på de    fönstret) Har även provat olik config i wine men med samma utgång.

De ända jag kan komma på är om man behöver stänga av en del processer från systemövervakarn, som man måste göra i vista (nån del schemaläggaren, defender å några till ) har ifs svårt att tänka mig det för det har rullat på med andra äldre och mer knepiga spel (enligt forum att få igång)...

ps: nu känns det som wine och feisty är helt åtskillda system så processerna borde väl inte störa den installationen  ???
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Inlägg: 2504
Blev medlem: 15 apr 2006, 15:37
OS: Arch Linux
Ort: Bohuslän
Kontakt:

SV: processer i ub feisty 7.04

Inlägg av zero gravity »

Om du startar installationen från terminalen så borde du få en del felmedelanden. Posta dessa här så kan vi nog lösa det.

(Teminalen hittar du under Program>Tillbehör). För att sedan köra installationen via terminalen så kan du bläddra dig dit filen ligger med cd, t.ex. 

Kod: Markera allt

cd /home/dittnamn/.wine/.../etc/etc
Där skriver du sedan 

Kod: Markera allt

wine filen.exe
Abusus non tollit usum
Okänd
Inlägg: 30172
Blev medlem: 03 mar 2008, 01:30
OS: Ubuntu

SV: processer i ub feisty 7.04

Inlägg av Okänd »

Hej !  sökvägen funkade  med /media/cdrom0... (me den här skivan då)... men det blev lite mer strul på vägen gällande
"eject cd/dvd rom"..  i höstas är jag fasen säker på att de enda va att skriva "eject -r" för att mata ut skivan, nu gick inte det, provade "eject wine" å de va inte bra i de här sammanhanget, bara eject ville sig inte heller..

Fel meddelandet gällande eject säger samma. att rom är upptagen.

Olika skivor med olika kodstycken såklart.. men borde va liknande eject kommando :P
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 20 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Spel"