RPG fråga (+ nån liten fråga till :)

För spelentusiaster !
Medila
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 aug 2013, 20:42
OS: Ubuntu

RPG fråga (+ nån liten fråga till :)

Inlägg av Medila »

nyss börjat köra ubuntu. Inte helt van. Söker något GRATIS mmorpg (gärna rpg) som kan rekommenderas. Har även en fråga ang Wine....jag laddade ner Wine 1.4.1 och fick då bla igång spotify men däremot svenska spels poker klient går ej, tips på det? Måste jag även ha PlayOnLinux (som också verkar vara någon slags Wine klient?)
Användarvisningsbild
Peyam
Inlägg: 51
Blev medlem: 24 feb 2013, 21:09
OS: Xubuntu

Re: RPG fråga (+ nån liten fråga till :)

Inlägg av Peyam »

PlayonLinux är bara front end. Allt funkar inte på wine. Det står på deras hemsida vad som fungerar! och spotify har nu webbbaserad klient. så du behöver inte installa ngt
är RPG strategi spel? då får du köra HoN som finns gratis till linux.
| Jag kör bara xfce. Hatar gnome och allt anant och speciellt KDE. Xubuntu är min favorit just för att jag inte lyckades installaera Arch och tänker inte försöka igen, Debian installatör fu**ar sönder all grub och boot. jag vet inte varför. Jag ska köpa SSD och installera xubuntu igen. |
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: RPG fråga (+ nån liten fråga till :)

Inlägg av m!rage »

På appdb.winehq.org dokumenterar folk hur/om vissa program fungerar i Wine och om det behövs några speciella hack. Prova att söka efter ditt program där. Om det är http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=6670 det gäller så finns det visst inte så mycket uppdaterad information.
ChristerNylander
Inlägg: 86
Blev medlem: 08 maj 2010, 18:12
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: RPG fråga (+ nån liten fråga till :)

Inlägg av ChristerNylander »

Gammal tråd, men jag tänkte på:
PlaneShift = gratis MMO RPG-3D spel.
http://www.planeshift.it/
Det körs direkt på Linux. Alltså inte under wine.
Man måste ladda ned nån spelmotor "crystalspace"med pakethanteraren för ubuntu.
Skriv svar

Återgå till "Spel"