Presentation av våra faddrar

Beskrivning av faddersystemet
Okänd
Inlägg: 30172
Blev medlem: 03 mar 2008, 01:30
OS: Ubuntu

Presentation av våra faddrar

Inlägg av Okänd »

Hej och välkommen !

Det är inte alltid så lätt att förstå och begripa sig på ett nytt operativsystem. Ubuntu är olikt Windows men erbjuder med lite tålamod en fantastisk upplevelse. Vi på Ubuntu-SE vill gärna vara med och stödja och ge hjälp till dig som känner sig osäker och vilse i Ubuntu. Vi har därför ett team av faddrar som gärna hjälper till att guida, svarar på frågor och hjälper dig att komma igång.
Vi gör detta för att vi tycker det är viktigt att du som är ny medlem får ett bra bemötande och den hjälp du behöver.
Att kontakta en fadder ser vi som faddrar som ett mycket privilegierat förtroende och vi är här för att ge dig den hjälp du behöver, inga frågor är för ”dumma”, vi har alla varit nybörjare. Det vi gör är att vi ser till dina egna behov och erfarenheter och anpassar oss efter dig, vi är alla frivilliga och vi gör detta för att vi vill att du ska känna att du får den support och kunskap som krävs för att du ska få en så enkel och proffsigt bemötande som möjlig till en introduktion till det vi anser är ett utmärkt val av operativsystem.
Att kunna hjälpa och guida den igenom en tid av frustration ser vi som en utmaning som vi alla är beredda att fullfölja så gott vi kan.

Du är självklart helt anonym och vi diskuterar aldrig en enskild individ vid namn och vi vill ge dig ett proffsigt bemötande där du är det viktigaste för oss.

Det finns många frågor och funderingar som du kanske känner är för ”enkla” och triviala att ta upp, men så är det inte för oss faddrar.

En fadder är en hjälpande hand för dig personligen, en person som vill hjälpa dig att förstå och få en inblick i hur Ubuntu funkar.

Ta chansen att använda våra faddrar för att få ut så mycket som möjligt av ditt nya operativsystem.

Tack för visat intresse!

Med vänlig hälsning
Ubuntu-Se:s faddrar.
Användarvisningsbild
Daniel Nylander
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 aug 2006, 14:57
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Ort: Stockholm
Kontakt:

SV: Presentation

Inlägg av Daniel Nylander »

Daniel Nylander heter jag och är översättningsansvarig. 33 år gammal och använt Linux sedan ca 1994.
Arbetar med it-säkerhet på en stor nordisk bank.

Jag lägger ner stor möda och tid på att översätta program till svenska.
Brukar säga "har man översatt alla tänkbara felmeddelanden, vet man vad som kan gå fel" :-)

E-post: yeager@ubuntu.com
MSN: msn@danielnylander.se
Google Talk (XMPP): googletalk@danielnylander.se
Jabber (XMPP): yeager@jabber.org
--
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Användarvisningsbild
uppsalanet
Fadder
Inlägg: 257
Blev medlem: 29 sep 2008, 22:05
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Uppsala

Re: Presentation

Inlägg av uppsalanet »

Fredrik Lysén,
Unix administratör, med fokus på ksh; perl; xib och php.
Har erhållit bra support från detta forum, nu vill jag "ge tillbaka" :)

Hälsningar
Fredrik L.

mail: fredrik@pipemore.se
Jabber: uppsalanet@jabber.org
Azkodoom
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 jun 2010, 16:22
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Presentation

Inlägg av Azkodoom »

Hej

Jag är då Alexander, som snart är 18 sommrar,
Jag ska nog börja med att berätta hur jag kom i kontakt med Linux,
och det var i sammband med att jag började intressera mig inom datorsäkerhet, och detta led mig ganska snabbt in på Linux banor,
Jag började med ubuntu vill jag minnas och älskade det faktum att det var bara att installera och köra,
Sedan dess har jag kommit i kontakt med tex. Puyppy, Damn small linux, Linux Mint, Backtrack, och troligen ett par fler,
Det jag kör mest vid sidan om Windows är Ubuntu 9.10 och Backtrack men snart Ubuntu 10.04 också.

Jag är en ganska hjälpsam person, som gillar att hjälpa till och att utvecklas inom datorernas mystiska värld,
Det jag är mest kunnig inom och det jag mest är intresserad av är datorsäkerhet, hur man utnyttjar det och hur man skyddar sig,
Jag kan grunderna inom webbdesign och php, och har varit i kontakt med det mesta inom både linx och windows,
Och kan hjälpa till med dom flesta grundfrågorna inom ubuntu och har ganska bra koll på drivrutiner till linux.

Jag finns mest tillgänglig på min email som är azkodoom@gmail.com
Men fungerar lika bra att skicka ett PM med vilken fråga som helst, alla har varit nybörjare och ingen fråga är för knäpp,

MVH: Alexander
Med vänliga och glada hälsningar, Alexander
fr33r1d3
Inlägg: 384
Blev medlem: 13 nov 2007, 17:26
OS: Ubuntu
Ort: Nora / Sverige
Kontakt:

Re: Presentation

Inlägg av fr33r1d3 »

Hej.

Peter heter jag, för tillfället 39 år gammal.
Sysslat med Ubuntu sedan verison 5. Kör just nu 13.04.
Jag har även sysslat en hel del med Fedora och CentOS

Arbetar med lite allt möjligt just nu, men har drivit IT-firma under många år, och programmerat i de flesta språken, både för webben och för skrivbordet.

Ni kan kontakta mig på:

Email: ahlgren1234@gmail.com

Bloggar på: http://peterahlgren.com
Twitter: peter_ahlgren

Har även ställt upp i valet till TL och TC 2013.

(uppdaterat 2013-05-19)
Skriv svar

Återgå till "Skaffa en fadder"