Hjälp med montering av kylare (ASUS)(annan kylare funnen)

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Hjälp med montering av kylare (ASUS)(annan kylare funnen)

Inlägg av Städarn »

Hejsan

Behöver lite hjälp då jag saknar delar för att kunna montera. Har börjat bygga ihop en dator åt en kollega (låter seriöst men jag ska bara montera ett par bitar och installera OS) men oturligt nog så ramlade "fötterna" till den redan dåligt monterade CPU kylaren sönder vid demonteringen.

Rotade lite i gömmorna och fann en ASUS 13G075135022H2 Heatsink Fan Socket LGA775 vilken såg OK ut. Moderkortet är ett ASUS P5G41-M LE och vad jag förstår så ska delarna passa ihop. MEN det finns ju ingenting för skruvarna att fästa i. Jag har inte kvar moderkortet som den ovan nämnda kylaren satt på och har troligtvis slängt fästet.

Så, hur ser det ut? Är det ett "X" med hål i mitten (om ni förstår) eller annan modell? En kollega har delar och jag har bett honom leta. Jag misstänker att jag får ha ett "fäste" av plast för det kommer bitvis att ligga an mot plåten.
Bilagor
asus-heatsink-fan-intel-socket-775-mx.jpg
asus-heatsink-fan-intel-socket-775-mx.jpg (14.38 KiB) Visad 3737 gånger
Senast redigerad av 1 Städarn, redigerad totalt 28 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Hjälp med montering av kylare (ASUS)

Inlägg av Hund »

En ny och bättre kylare kostar ju inte mycket annars. :) Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 finns ju på Webhallen för 199 kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499082
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Re: Hjälp med montering av kylare (ASUS)

Inlägg av Städarn »

Jo men jag tyckte det var dumt att köpa en ny nu när jag hade den här liggande på hyllan. Min kollega har säkert en annan att erbjuda om jag inte löser detta men jag tänkte försöka forska lite först.
Städarn
Inlägg: 224
Blev medlem: 19 maj 2013, 18:57
OS: Linux Mint
Ort: Sydhalland

Re: Hjälp med montering av kylare (ASUS)(annan kylare funnen

Inlägg av Städarn »

Nä, min kollega hade ingen sådan del. Däremot hade han en kylare vilken liknade originalet. Denna är nu monterad och datorn fungerar bra. Löst. Tack för alla svaren...
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"