Ny dator med vidhägande Tagentbord som är problem med.

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Ny dator med vidhägande Tagentbord som är problem med.

Inlägg av Nemo »

Tjadden skrev:Inget problem med tangentbordet, absolut korrekt för Windows, därför har de tagit bort installationsenheten...
Nu skriver du att det inte är några problem med tangentbordet, men denna tråd har du som rubrik Ny dator med vidhägande Tagentbord som är problem med.
Tjadden skrev:Jag trodde att man skulle slippa denna Windows patitionering och jag har inte några Win. 10 modell installationsskivor och att ominstallera Win. Nej tack!
Är det Windows 10 eller Linux som du vill köra? Antingen gör du rätt från början och installerar dem på valda partitioner eller så låter du bli. Varför starta en supporttråd om du ändå bestämt dig för att köra Windows 10.
Tjadden skrev:Om Linux hade BankID och kunde öppna Digimail så skulle jag skrota Windovs direkt!
Menar du att Digimail inte har stöd för inloggning via Mobilt BankID?
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ny dator med vidhägande Tagentbord som är problem med.

Inlägg av Tjadden »

Har fått en genomgång av hela min nya DELL dator Maskinvara etc.
Man har t.o.m. gjort en justering av Nätverket och Bios.
Man har även kommit fram till att inte kunna partitonera Windows och lägga in Linux som ett extra OS!
Har en vägledning om hur man ska göra via en webbsida, felet att det går inte att genomföra på denna dator?
https://www.pcworld.com/article/2955460 ... -know.html

Hur som helst vill jag ha reda på varför Skärmen blir helsvart någon sekund eller fler, hur fixar man det felet? Helst när man är ute på Google Webbläsare.
kan det bero på att jag använder JOVA:s senaste variant?
Den fungerade ju perfekt innan man gick in i datorn för att justera det nämnda?
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Ny dator med vidhägande Tagentbord som är problem med.

Inlägg av Nemo »

Tjadden skrev:Man har även kommit fram till att inte kunna partitonera Windows och lägga in Linux som ett extra OS!
Vem har kommit fram till detta? Antingen krymper man befintlig Windowspartition för att frigöra utrymme för Linux eller så gör man partitioneringen före man installerar någonting alls. Nu har jag inte installerat Wndows 10, men jag antar att man kommer få ett val för vilken partition man vill använda för Windows om det finns flera att välja bland.
Tjadden skrev:Har en vägledning om hur man ska göra via en webbsida, felet att det går inte att genomföra på denna dator?
https://www.pcworld.com/article/2955460 ... -know.html
Låter mycket märkligt. Varför skulle det just på din dator inte vara möjligt att ändra storleken på Windowspartitionen.
Tjadden skrev:Hur som helst vill jag ha reda på varför Skärmen blir helsvart någon sekund eller fler, hur fixar man det felet? Helst när man är ute på Google Webbläsare. kan det bero på att jag använder JOVA:s senaste variant?
Den fungerade ju perfekt innan man gick in i datorn för att justera det nämnda?
Föreslår du startar en separat tråd för den biten. Verkar inte ha något med det som du tar upp i denna tråd.
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"