Information om HVR

Vem har vilken hårdvara? Hur fungerar den?
TicToc
Inlägg: 2266
Blev medlem: 27 dec 2006, 17:28
OS: Kubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Information om HVR

Inlägg av TicToc »

Syftet med hårdvaruregistret är att vi skall få en koppling mellan användarna på forumet och hårdvara, där vi också kan betygssätta den.

Hårdvaruregistret kan vara ett hjälpmedel till andra, mer supportinriktade tavlor, och att föra samman användare med lika hårdvara. Det kan också vara ett stöd till de som planerar ett inköp, och på sikt även ett påtryckningsinstrument mot tillverkare att ge bättre linuxstöd för sina produkter.

Syftet med hårdvaruregistret är inte att diskutera varför det inte fungerar, hur man får det att fungera, när den nya drivrutinen kommer, varför tillverkare x inte ger stöd för linux. Till det finns det andra tavlor.

Hårdvaruregistret är alltså bara ett register över hårdvara och dess användare.

Modereringen kommer att vara hård och tydlig så att inlägg här passar in i HVR, och på sikt enkelt kan portas till en eventuell databas. Inlägg som inte hör hemma här raderas.
Senast redigerad av 1 TicToc, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
Erik Andrén
Inlägg: 227
Blev medlem: 21 okt 2006, 22:20
Ort: Uppsala
Kontakt:

SV: Information om HVR

Inlägg av Erik Andrén »

Jag förstår inte varför forumet skall användas till det här, wikin är ju mycket bättre för att "poola" information om en hårdvaruenhet.
Om jag vill ha snabb information om en pryl så vill jag helst slippa plöja en lång tråd för att få fram den relevanta informationen.
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

SV: Information om HVR

Inlägg av upnorth »

Erik Andrén skrev: Jag förstår inte varför forumet skall användas till det här, wikin är ju mycket bättre för att "poola" information om en hårdvaruenhet.
Om jag vill ha snabb information om en pryl så vill jag helst slippa plöja en lång tråd för att få fram den relevanta informationen.
Det är just det du ska slippa här, här ska hårdvara betygsättas och guider länkas till.
Om du läst den första posten hade du förstått att den här tavlan ska vara en logisk länk från forumet till wikis och annat, inte ersätta dessa...
Skriv svar

Återgå till "Recensioner: Hårdvaruregistret - HVR"