USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Vem har vilken hårdvara? Hur fungerar den?
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Ulsak »

Nettobutikerna hade en kampanj under vecka 45 på en Usb-skivspelare av rätt okänt märke för endast 499:- . Ibland kan det straffa sig att köpa billigt. Men hur blev detta? Jo, till min förtjusning så gick det utmärkt att koppla apparaturen i hembioanläggningen utan problemo och med USB-kontakten till datorn. Det följde med en liten installations-CD för Mac och Windows-användare. Men det behövdes inte. Programmet som skulle användas till var
audacity och den finns ju i ubuntus förråd! :D
Efter minimal meckande och en pytteliten inlärningströskel kom man igång med inspelandet.
Den första vinylen som åkte in var en LP av det danska, numera avsomnade, rockbandet Gasoline, "Efter endnu en dag" från anno 1976. När det stod i sin höjdpunkt om man frågar mig. Den köpte jag med skivspelare under armen på vägen hem i en affär som saluförde begagnade CD- och LP skivor för en guldtia( 10 SEK) :o !
Skivtallriken var inte riktigt kalibrerad, men vad kan man vänta sig till det priset men annars helt OK ljud. Användarvänlighet och kompatibilitet kan inte bli annat toppbetyg. Mycket prisvärt
Funktion 4
Användarvänlighet 5
Användarvisningsbild
morphman86
Inlägg: 43
Blev medlem: 03 nov 2008, 01:00
OS: Ubuntu
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av morphman86 »

Yeargh... Kunde du inte sagt detta för en vecka sedan, då kampanjen fortfarande var igång? ::)
Stolt f.d. ordförande för f.d. Vargstam och tredje gradens Lunni'Ka
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Ulsak »

morphman86 skrev:Yeargh... Kunde du inte sagt detta för en vecka sedan, då kampanjen fortfarande var igång? ::)
hehe, det var mest om nån fick syn på nämnda tekniska underverk i nåt annat sammanhang. Jag fick tipset av min rara fru och köpte den i sista stund på fars dag..
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Inlägg: 675
Blev medlem: 13 jun 2006, 14:42
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av ThinLizzy »

Ulsak skrev: Den första vinylen som åkte in var en LP av det danska, numera avsomnade, rockbandet Gasoline, "Efter endnu en dag" från anno 1976.
ack ja, Gasolin såg jag i Malmö folkets park 1979 på deras sista spelning. delar av koncerten fastnade på "Live In Scandinavia".
Catwoman
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 mar 2009, 11:20
OS: Crunchbang

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Catwoman »

HAr köpt en sån här för ca en månad sedan. MEn jag får inte till det..... KAn någon tala om för mig hur man ska göra? HAr nyss installerat in medföljande jludprogram audacity, men förstår inte hur jag ska få datorn att känna av spelaren?
Catwoman
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 mar 2009, 11:20
OS: Crunchbang

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Catwoman »

Som sagt, jag blev inte klok på den. Så nu är den till salu på Tradera. JAg är nog lite för datordum för så avancerade grejer...... ???
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Ulsak »

nej nej nej!

Om du har kopplat in den rätt med usb i datorn kommer ubuntu identifiera den som AKM- sen är det inga problem att göra inspelningar. Du måste mecka lite med ljudinställningar när du spelar in. Nedan ett skärmskott på den inställning som gäller för ljudfångst!
Lova att ge den en chans till innan du säljer av.. :-*
Skärmbild-Ljudinställningar.png
Skärmbild-Ljudinställningar.png (52.05 KiB) Visad 8014 gånger
Catwoman
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 mar 2009, 11:20
OS: Crunchbang

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Catwoman »

Snyft, nej det där var för avancerat. Dessutom, så har jag windows som operativsystem och fick upp denna sida via Google när jag sökte på Sound One. :(
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Ulsak »

Catwoman skrev:Snyft, nej det där var för avancerat. Dessutom, så har jag windows som operativsystem och fick upp denna sida via Google när jag sökte på Sound One. :(
Oj, sorry.
Jag vet att låter lite mumbo-jumbo, men en del saker är faktiskt lättare med Ubuntu Linux. Fick du inte med installationsskiva med skivspelaren? Den behövs för Windows. ( men inte för ubuntu)
Catwoman
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 mar 2009, 11:20
OS: Crunchbang

Re: USB-skivspelare "SOUND ONE" GO-2900

Inlägg av Catwoman »

Jo då. men jag blev inte klokare av det.
Skriv svar

Återgå till "Recensioner: Hårdvaruregistret - HVR"