Öppna upp debatt

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Öppna upp debatt

Inlägg av Pink Panther »

Öppna upp debatt. Debatt är något man måste välja och vara inloggad för att läsa. Vem tror ni då lägger sina trådar i debatt. Inte många. Ni får en massa trådar/inlägg som hamnar på andra ställen i forumet. Anlita ett antal vana moderatorer som har erfarenhet av debattmoderering, t.ex Xcore om han vill. Det är ingen vits med att dölja debatt. Människan är nyfiken i sin natur. Så många medlemmar läser ändå vad som skrivs i debatt. Att det påverkar nybörjare supporten tror jag inte på. Nej! Det här ett bekvämt sätt att slänga bort inlägg eller trådar som ni inte vill ha till allmänt beskådande. Inlägget/tråden får mindre synlighet och uppmärksamhet under debatt. Lika korkat som att alla medlemmar kan läsa vad som är bortmodererat. Vad är det för mening med att moderera en tråd då? Känns lite konstigt.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Xcore
Inlägg: 2140
Blev medlem: 17 maj 2009, 22:31
OS: PCLinuxOS

Öppna upp debatt

Inlägg av Xcore »

Pink Panther skrev:Öppna upp debatt. Debatt är något man måste välja och vara inloggad för att läsa. Vem tror ni då lägger sina trådar i debatt. Inte många. Ni får en massa trådar/inlägg som hamnar på andra ställen i forumet. Anlita ett antal vana moderatorer som har erfarenhet av debattmoderering, t.ex Xcore om han vill. Det är ingen vits med att dölja debatt. Människan är nyfiken i sin natur. Så många medlemmar läser ändå vad som skrivs i debatt. Att det påverkar nybörjare supporten tror jag inte på. Nej! Det här ett bekvämt sätt att slänga bort inlägg eller trådar som ni inte vill ha till allmänt beskådande. Inlägget/tråden får mindre synlighet och uppmärksamhet under debatt. Lika korkat som att alla medlemmar kan läsa vad som är bortmodererat. Vad är det för mening med att moderera en tråd då? Känns lite konstigt.

Pink Panther
Varför ler jag igen när jag läser ditt inlägg Pink Panther. :)

Kan bara hålla med dig faktiskt. Jag har läst två mitt i prick inlägg från dig på kort tid idag. Du har helt rätt och är precis vad jag och säkert många andra känner också. Varför kasta bort en tråd i debatt? När man inte kan tala om saker utan måste gömma dem så liknar det mycket vad regimer sysslar med.

Nu tänker någon att.........

Ja men vem som helst kan få tillgång i debatt om man väljer detta i sin profil. Visst, men många vet inte ens om detta alternativ dessutom kan man aldrig läsa något om man inte är inloggad. Jag tror på öppenhet framför att diskutera saker dolt, som en annan medlem propagerade så mycket för här en gång.

För att vara mod behöver man vissa kvalifikationer förutom att vara utbildad och van från andra forum. Man behöver vara här ofta, man behöver ha allas förtroende, på de punkterna så håller inte jag som mod då jag har minst 5 andra forum att sköta om.

Annars låter ditt inlägg mitt i prick Pink Panther. En stor credit för för flera tänkvärda och bra inlägg idag. :)
Användarvisningsbild
Konservburk
Inlägg: 5919
Blev medlem: 07 apr 2007, 22:28

Re: Att ta bort en hel tråd är extremt.

Inlägg av Konservburk »

Pink Panther skrev:Öppna upp debatt. Debatt är något man måste välja och vara inloggad för att läsa. Vem tror ni då lägger sina trådar i debatt. Inte många. Ni får en massa trådar/inlägg som hamnar på andra ställen i forumet. Anlita ett antal vana moderatorer som har erfarenhet av debattmoderering
Vi kommer inte öppna upp debatt. Om något ska göras åt den tavlan så är det att plocka bort den helt och hållet och istället föra diskussionerna där de ämnesvis hör hemma, må det vara i forum-tavlan eller i café, eller någon annan stans. Men det kräver som du förstår någon eller några duktiga moderatorer som är villiga och kapabla att hålla ordning. I dagsläget verkar det dock inte finnas en enda som är beredd att ta på sig ett sådant uppdrag.
Xcore
Inlägg: 2140
Blev medlem: 17 maj 2009, 22:31
OS: PCLinuxOS

Re: Att ta bort en hel tråd är extremt.

Inlägg av Xcore »

Konservburk skrev:
Pink Panther skrev:Öppna upp debatt. Debatt är något man måste välja och vara inloggad för att läsa. Vem tror ni då lägger sina trådar i debatt. Inte många. Ni får en massa trådar/inlägg som hamnar på andra ställen i forumet. Anlita ett antal vana moderatorer som har erfarenhet av debattmoderering
Vi kommer inte öppna upp debatt. Om något ska göras åt den tavlan så är det att plocka bort den helt och hållet och istället föra diskussionerna där de ämnesvis hör hemma, må det vara i forum-tavlan eller i café, eller någon annan stans. Men det kräver som du förstår någon eller några duktiga moderatorer som är villiga och kapabla att hålla ordning. I dagsläget verkar det dock inte finnas en enda som är beredd att ta på sig ett sådant uppdrag.
Ungefär samma sak alltså, men med ett annat namn. ;)

Typ

Cafe = Debatt

Med bra moderering givetvis. :)
Användarvisningsbild
Konservburk
Inlägg: 5919
Blev medlem: 07 apr 2007, 22:28

Re: Att ta bort en hel tråd är extremt.

Inlägg av Konservburk »

Xcore skrev:Ungefär samma sak alltså, men med ett annat namn. ;)

Typ

Cafe = Debatt

Med bra moderering givetvis. :)
Den stora skillnaden är ju då att café inte kräver att man är inloggad eller att man har gått med i någon speciell forumgrupp. :P
Xcore
Inlägg: 2140
Blev medlem: 17 maj 2009, 22:31
OS: PCLinuxOS

Re: Att ta bort en hel tråd är extremt.

Inlägg av Xcore »

Konservburk skrev:
Xcore skrev:Ungefär samma sak alltså, men med ett annat namn. ;)

Typ

Cafe = Debatt

Med bra moderering givetvis. :)
Den stora skillnaden är ju då att café inte kräver att man är inloggad eller att man har gått med i någon speciell forumgrupp. :P
Ha ha ha

Skönt att du har lite glimten i ögat i alla fall. ;) :)
Skriv svar

Återgå till "Forum"