PK i forumet?

Diskussion gällande forumet
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av Papillon »

Vad håller ni på med?

Ska min brorsa bli polisanmäld bara för att han påpekar att Little john från Ubuntu.se håller på att styra och ställa över vad människor ska tycka, tänka och skriva i forumet?
Är ni helt galna?
Little John har tydligen fösökt styra över vad folk ska få skriva i detta forumet i över 2 år!
Inte konstigt att min brorsa går i taket!
Jag trodde Ubuntu var för alla,men det verkar bara vara för Linuxnördar!?
Skärp er för fan!
Dessutom verkar forumet vara helt ur spår då inget av det min brorsa gett som ideér igenom!
Jag tycker min brorsa gett mycket bra ideér som ingen verkar tagit nån notis om.
På det här sättet kommer LInux aldrig komma över 1% tyvärr och det är såna fall erat eget fel!
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av upnorth »

Har din bror berättat vad det faktiskt är han blivit avstängd från forumet för efter flertalet varningar, man åker inte ut härifrån för ingenting, vi är nästan lite för tålmodiga skulle jag vilja påstå?

Eventuell polisanmälan känner jag inte till och kan inte kommentera, jag vet bara om händelserna i forumet.
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av Papillon »

upnorth skrev:Har din bror berättat vad det faktiskt är han blivit avstängd från forumet för efter flertalet varningar, man åker inte ut härifrån för ingenting, vi är nästan lite för tålmodiga skulle jag vilja påstå?

Eventuell polisanmälan känner jag inte till och kan inte kommentera, jag vet bara om händelserna i forumet.

Han har berätta allt och jag är mycket medveten om mobbningen mot min bror om att han skrivit med dubbla radavastånd etc. etc. och även skrivit om fotsvamp som han hade!

Sånt ska inte försigkomma på ett seriöst forum!
Dessutom skall det inte försigkomma att han blir anklagad för att skriva nonsens och trams då han försökte inrikta sig på marknadsförsing och att marknadsföra Gnu-filosofin!
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av upnorth »

Papillon skrev:
upnorth skrev:Har din bror berättat vad det faktiskt är han blivit avstängd från forumet för efter flertalet varningar, man åker inte ut härifrån för ingenting, vi är nästan lite för tålmodiga skulle jag vilja påstå?

Eventuell polisanmälan känner jag inte till och kan inte kommentera, jag vet bara om händelserna i forumet.
Han har berätta allt och jag är mycket medveten om mobbningen mot min bror om att han skrivit med dubbla radavastånd etc. etc. och även skrivit om fotsvamp som han hade!

Sånt ska inte försigkomma på ett seriöst forum!
Dessutom skall det inte försigkomma att han blir anklagad för att skriva nonsens och trams då han försökte inrikta sig på marknadsförsing och att marknadsföra Gnu-filosofin!
Ok, vad jag vet är det inte därför han har blivit tillfälligt avstängd, även om jag personligen störde mig en del på de bidragen.

Sen bör du veta att om du är Harkelin33 och låtsas vara din bror genom ett annat nick för att kunna protestera är det inte speciellt tillåtet det heller och ganska lätt att kolla upp. Säger inte att det är så men den typen av protesterande är inte ovanligt på internetforum.

Ge mig en stund så ska du få referenserna till varför han blivit avstängd.
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av Papillon »

upnorth skrev:
Papillon skrev:
upnorth skrev:Har din bror berättat vad det faktiskt är han blivit avstängd från forumet för efter flertalet varningar, man åker inte ut härifrån för ingenting, vi är nästan lite för tålmodiga skulle jag vilja påstå?

Eventuell polisanmälan känner jag inte till och kan inte kommentera, jag vet bara om händelserna i forumet.
Han har berätta allt och jag är mycket medveten om mobbningen mot min bror om att han skrivit med dubbla radavastånd etc. etc. och även skrivit om fotsvamp som han hade!

Sånt ska inte försigkomma på ett seriöst forum!
Dessutom skall det inte försigkomma att han blir anklagad för att skriva nonsens och trams då han försökte inrikta sig på marknadsförsing och att marknadsföra Gnu-filosofin!
Ok, vad jag vet är det inte därför han har blivit tillfälligt avstängd, även om jag personligen störde mig en del på de bidragen.

Sen bör du veta att om du är Harkelin33 och låtsas vara din bror genom ett annat nick för att kunna protestera är det inte speciellt tillåtet det heller och ganska lätt att kolla upp. Säger inte att det är så men den typen av protesterande är inte ovanligt på internetforum.

Ge mig en stund så ska du få referenserna till varför han blivit avstängd.
Jag utger mig inte för att vara min bror, varför skulle jag det?
Däremot har vi samma dator pga pengabrist!
Och jag vet även vad min bror har skrivit om little john!
Min bror är mycket ledsen för den han skrev och vill inte längre vara med i detta nörd-forum!
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av upnorth »

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 69&start=0
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 20#p346735 (2 § Allmänt stötande innehåll är förbjudet)
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... =a#p285861
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... =a#p285865
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 20#p285885
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 20#p285888
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 40#p285898

Alla dessa är inlägg som Harkelin33 antingen blivit anmäld av andra medlemmar för eller som administrationen sett direkt och agerat på. Vänligen kolla igenom dessa och förklara vad som är orimligt med den resulterande 3-månaders avstängningen?
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av Papillon »

Det första och andra var ju ett rejält övertramp men dom andra vet jag inte vad du pratar om!?
Vad menar han med dom?
Han har inte sagt nåt om det.
Vet du nåt som inte jag vet?
Varför är han emot connectivity remix?
???
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av upnorth »

Papillon skrev:Det första och andra var ju ett rejält övertramp men dom andra vet jag inte vad du pratar om!?
Vad menar han med dom?
Han har inte sagt nåt om det.
Vet du nåt som inte jag vet?
Varför är han emot connectivity remix?
???
Tja, nu när ni har facit (jag tog länkarna från administrationens meddelanden om varningar) kan ni väl diskutera saken så får vi fortsätta det här när alla är på samma blad så att säga?
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av Ulsak »

Jag tror att allt blir mindre smärtsamt om du tar det hela via PM med forumadministrationen. Emellertid beklagar jag att det blev som det blev.
Ber om ursäkt för att jag raljerade om dubbla radavstånd, jag insåg inte han var så labil.
Ta vara på dig.
Varför är han emot connectivity remix?
Connectivity remix innehåller ett fåtal inslag av propreritär programvara och kod som underlättar för nya användare nyttja hårdvara och mjukvara i Ubuntu. Det propretitära var Harlekin emot.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av Rune.K »

Jag tycker att det är olämpligt att diskutera en medlem som inte kan närvara.
Skicka PM istället!
Låser tråden.
mvh moderator Rune.K
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

Bara för att min bror flippar ur och skriver obscena grejer mot Little John så anses det inte vara PK att göra så?
Min bror har gång på gång förklarat att det har ingenting med att göra att Little john är tysk utan det har med hans sätt att för söka styra forumet att göra. Självklart tycker jag som hans bror att man borde som vanlig medlem få skriva om att man ogillar ofria program och även fotsvamp om man så tycker då detta är ett forum för alla.?
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: PK i forumet?

Inlägg av upnorth »

Forumreglera står här, vet inte om Harkelin33 läst dem men då kan han ju göra det nu: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=10492

Du pekar själv på problemet - att han "flippar ur". Det renderar upprördhet, hätska diskussioner och i förlängningen ett stort "saneringsarbete" för moderatorerna. Vi har flera medlemmar här som bidrar mycket och har stor kunskap men som också dem blir utestängda tillfälligt (vi har ingen permanent banning, än) när de får utbrott och inte slutar trots varningar (3 varningar innan en 3-månaders avstängning, 1 veckas avstängning för varje varning om jag minns rätt?).

Så, så länge en medlem har utbrott kommer vi att agera mot det oavsett dennes övriga bidrag till gemenskapen.
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: Jag är Harlekin33 brorsa!

Inlägg av upnorth »

Väljer, trots Rune.Ks hänvisningar till PM att öppna tråden igen då det är bättre att försöka reda ut saken öppet än inte alls. Skulle den här diskussionen kännas stötande är ni välkomna att skriva det eller skicka PM till en moderator så ser vi vad vi kan göra.
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

Vi snackar om att min brorsa ska vara polisanmäld för hans hätska utfall mot Litte john!
Tydligen är det så att eftersom Little John är kunnig inom data så har han rätt att göra och skriva vad som helst och även attackera Ubuntu-se.org forumet och sen när nån reagerar så skall han utses som det svarta fåret och han rätt att polisanmäla folk till höger och vänster utan att se sin egen skuld i det hela!
KiviE
Inlägg: 2157
Blev medlem: 25 okt 2007, 14:00
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Luleå

Re: PK i forumet?

Inlägg av KiviE »

Vem som helst har rätt att polisanmäla vem som helst så det är inte upp till någon annan här att besluta. Nu har jag bara ditt ord på att LJ har polisanmäld Harlekin33 så undrar om det ens stämmer.

Om man är kunnig inom något ger inte den personen större rättigheter och du har helt uppenbarligen inte varit inne här i forumet innan idag och bara lyssnat på vad din bror har sagt dig. För om du hade varit här så hade du sett att folk har reagerat på allt möjligt oavsett om reaktionerna var befogade eller ej.

Så mitt råd till dig är att lugna ner dig och inte lite blint på din bror då att bara höra en sida av historien sällan brukar vara korrekt.
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: PK i forumet?

Inlägg av upnorth »

Papillon skrev:Vi snackar om att min brorsa ska vara polisanmäld för hans hätska utfall mot Litte john!
Tydligen är det så att eftersom Little John är kunnig inom data så har han rätt att göra och skriva vad som helst och även attackera Ubuntu-se.org forumet och sen när nån reagerar så skall han utses som det svarta fåret och han rätt att polisanmäla folk till höger och vänster utan att se sin egen skuld i det hela!
Forumet, webbplatsen eller ledningsgruppen för den här sidan kan väl knappast ha med det här att göra i så fall? Är det en regelrätt polisanmälan är det ju något som Little John har gjort och kan göra utan någon som helst påverkan varken för eller emot av någon här.

Gäller det inte avstäningningen från forumet utan enbart polisanmälan bör ni vända er direkt till LJ. Att LJ skulle haft någon slags frikort att attackera ubuntu-se.org här i forumet (vad han skriver i sina egna bloggar/sidor är också omöjligt att påverka) förstår jag inte helt, men hur kopplar du det till en polisanmälan?
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

Asså...

Min bror är jätteledsen för att han skrev som han gjorde och vill inte längre ha med detta forumet att göra!
Men han tycker trots allt att att låta en person som Little John styra över vad folk ska skriva, tycka och tänka o frumet är FEL!
Little John har ett EGET forum att styra över, så var gör han här om inte bara för att sabbotera?
MIn bror tycker även att det skulle vara BÄST att Ubuntu-se.org hade en egen förening så skulle det bli lugn i stugan!
Senast redigerad av 1 Papillon, redigerad totalt 8 gånger.
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: PK i forumet?

Inlägg av Rune.K »

Jag ser att tråden är öppen igen :)
Visst är jag för öppenhet men någon måtta får det väl ändå vara.
@upnorth
Kan du garantera att det verkligen är Harlekins brorsa som skriver här ???
Det kan lika gärna vara vem som helst, som är sugen på att debattera och kanske återigen få igång det gammal grollet, det som vi försöker undvika nuförtiden på det här LoCot.
Återigen upnorth, riktningen är framåt för det här forumet!
mvh moderator Rune.K
Användarvisningsbild
upnorth
Inlägg: 7100
Blev medlem: 14 jun 2007, 19:43
OS: Linux Mint
Ort: Oslo

Re: PK i forumet?

Inlägg av upnorth »

Papillon skrev:Asså...

Min bror är jätteledsen för att han skrev som han gjorde och vill inte längre ha med detta forumet att göra!
Men han tycker trots allt att att låta en person som Little John styra över vad folk ska skriva, tycka och tänka o frumet är FEL!
Little John har ett EGET forum att styra över, så var gör han här omi inte bara för att sabbotera?
MIn bror tycker även att det skulle vara BÄST att Ubuntu-se.org hade en egen förening så skulle det bli lugn i stugan!
Ok, så det är inte banningen och inte polisanmälan det gäller utan att LJ gjort kritiska uttalanden mot ubuntu-se.org och dess medlemmar här i forumet angående hur LoCot officiellt styrs?

Har ni något konkret exempel på inlägg som borde renderat varningar eller avstängning och vilka av forumrelgerna bryter i så fall dessa uttalanden emot?
Papillon
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 okt 2009, 04:22
OS: Annat GNU/Linux

Re: PK i forumet?

Inlägg av Papillon »

Poliamnälningar är väldigt alvariga! så det så!
Sånt MÅSTE diskuteras!
Låst

Återgå till "Forum"