Karmic-skivor finnes

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
andol
Inlägg: 3093
Blev medlem: 31 dec 2007, 00:19
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Karmic-skivor finnes

Inlägg av andol »

För ett par veckor sedan beställde jag, åt LoCots vägnar, Karmic-skivor enligt https://wiki.ubuntu.com/LoCoGettingCds. Idag kom det med posten. Jag förvaltar nu alltså 250 stycken Ubuntu-skivor, 75 stycken Kubuntu-skivor samt 75 stycken server-skivor.

Planerar man att ordna någon form utav aktivitet då man vill kunna dela ut snyggt pressade skivor är det alltså bara att, med lämplig framförhållning, säga till. På ett eller annat ska det säkert gå att ordna med transport.

Vill man ha enstaka skivor att dela ut till bekanta etc torde även det vara möjligt att det går att ordna. Till exempel så tänker jag försöka lämna en bunt skivor hos lämpliga personer i Göteborg och Stockholm då jag har vägarna förbi. Allra lättast är det förstås om man råkar bo i samma stad som mig, alltså i Linköping.

Finns även en preliminär plan att dela med av skivorna till Datorförenings Ubuntunätverk liksom till studentföreningen LiU Open Source. Båda dessa har nämligen utåtriktade aktiviteter planerade där utdelning utav Karmic-skivor skulle passa väldigt bra.

Återgå till "Ubuntu Sverige"