Valberedning, Föreningen Ubuntu Sverige

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
bjoost61
Inlägg: 411
Blev medlem: 20 aug 2007, 07:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Slite, Gotland

Valberedning, Föreningen Ubuntu Sverige

Inlägg av bjoost61 »

Jag har blivit tillfrågad om jag vill agera valberedning i ett försök att få Föreningen Ubuntu Sverige att fortsätta sin existens.
Om ni är intresserade att hjälpa till i en ny styrelse så skicka ett PM till mig.

Jag tycker det är viktigt att detta medie för öppen källkod i allmänhet och Ubuntu i synnerhet finns kvar. Så låt oss alla hjälpa till för att det ska bli så.

Vill DU hjälpa till så hör av dig nu, det är bråttom!
bjoost61
Inlägg: 411
Blev medlem: 20 aug 2007, 07:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Slite, Gotland

Re: Valberedning, Föreningen Ubuntu Sverige

Inlägg av bjoost61 »

Hittills har det varit väldigt dåligt med intresse, kan kanske bero på okunskap om vad föreningen sysslar med. Verksamheten kan enkelt förklaras så här:

"Föreningen Ubuntu Sverige, ett oberoende rättsligt institution, som bara jobbar med marknadsföring av Ubuntu. För att kunna genomföra olika projekt hos såväl http://ubuntu-se.org samt http://ubuntu.se behövs det en institution som kan ställa upp med resurser i form av pengar eller reklammaterial.
Föreningen försöker med hjälp av medlemsbidraget samt försäljning genom webbutiken att samla in medel som behövs för att kunna ge stöd till dom olika projekten."

Detta är viktigt för Ubuntus utveckling och kommer i slutändan alla användare tillgodo. Ska vi ha kvar denna funktion i den svenska Ubuntugemenskapen behövs frivilliga som kan arbeta i föreningen. Så åter igen ber jag att intresserade skickar ett PM till mig. Det är BRÅTTOM om inget radikalt händer riskerar föreningen att gå i graven vid årsmötet 28/2.

Björn
Användarvisningsbild
cthulhu
Inlägg: 789
Blev medlem: 05 jan 2009, 14:11
OS: Debian

Re: Valberedning, Föreningen Ubuntu Sverige

Inlägg av cthulhu »

Hade varit bra att veta vad exakt det är tänkt att man skall göra. Alltså hur mycket tid som förväntas att man lägger ner, och exempel på vanliga arbetsuppgifter.
bjoost61
Inlägg: 411
Blev medlem: 20 aug 2007, 07:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Slite, Gotland

Re: Valberedning, Föreningen Ubuntu Sverige

Inlägg av bjoost61 »

Vet faktiskt inte. Har frågat en medlem i nuvarande styrelsen och han säger det är omöjligt att svara på då det helt beror på vilka uppgifter man står inför för tillfället.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"