Bokföringsprogram

mondainai
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 dec 2009, 00:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av mondainai »

1 månads fängelse. Mitt brott i det fallet var att jag vid en revision låg 10 dagar efter med bokföringen.
Skojar du med mig? Med den straffsatsen skulle jag få sitta längre än Hagamannen. Men har nu tänkt att rensa upp bolagen ordentligt, här ska det bli ordning på torpet! För det vinstdrivande, "seriösa", företaget surfar jag runt på jakt efter en perfekt betaltjänst. Men för hobbyföretaget ska jag undersöka Linux-/öppensåsvärlden. Har markerat tråden, och hör av mig om jag hittar nåt intressant i jämförelsen som alla glada utvecklare kan ha nytta av :)
bjoost61
Inlägg: 411
Blev medlem: 20 aug 2007, 07:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Slite, Gotland

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av bjoost61 »

borttaget
Senast redigerad av 1 bjoost61, redigerad totalt 19 gånger.
Användarvisningsbild
gruble
Inlägg: 704
Blev medlem: 24 maj 2007, 11:30
OS: Foresight
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av gruble »

Någon som testat den nya releasen av Lazy8 Ledger för Ubuntu ännu? Det börjar bli dags att leta fram kvitton och fakturor i byrålådorna ;) :D
Jag har varit bortskämd med Björn Lundens bokföringsprogram förut under många år, så lite krav finns det allt på funktionen.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
pean
Inlägg: 48
Blev medlem: 25 nov 2007, 21:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ort: Röstånga

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av pean »

Har just installerat JFS och det verkar passa oss bra men jag får inte utskrifterna att funka alls. Inte ens ett felmeddelande, bara händer ingenting. Dock funkar pdf funktionen.
Någon som har en aning?
Tack på förhand!
pean
Användarvisningsbild
Skates
Inlägg: 37
Blev medlem: 05 maj 2009, 10:06
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av Skates »

Har just installerat JFS och det verkar passa oss bra men jag får inte utskrifterna att funka alls. Inte ens ett felmeddelande, bara händer ingenting. Dock funkar pdf funktionen.
Hej!
Jag har samma erfarenhet, utskrift (direkt till skrivare) fungerar inte i JFS på Ubuntu. Däremot går det bra att "skriva ut" till pdf-fil och därefter skriva ut filerna på vanligt sätt. En simpel work-around, helt enkelt.
Ubuntu Gnome 14.04 LTS
ASROCK N68-GS3 UCC, 2GB RAM, AMD Phenom II X6 1055T,Arctic Cooling Freezer 13, XFX GeForce 9500GT, Kingston SSD 120 GB, Samsung HD 1,0 TB
random
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 aug 2010, 17:42
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av random »

det är nån info om hur man får utskrift att till skrivaren på deras FAQ:
http://www.jfsbokforing.se/FAQ.html#Jag ... X_med_CUPS

nån borde kanske göra en websida till projektet på
http://jfsaccounting.sourceforge.net/ och förutom screenshots och så kopiera dit lämpliga delar av FAQ.

Hur har det gått med projektet föresten? nån hade fixat ett nytt gui-system va? var laddar man hem senaste versionen som man kan testa?
Användarvisningsbild
bloste
Inlägg: 113
Blev medlem: 18 sep 2009, 20:20
OS: Ubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Ort: Kalmar
Kontakt:

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av bloste »

Hej alla.

Har det hänt något med JFS?
Jag har testat ett tag och vill komma igång med drift "på riktigt", men har två problem att lösa först:

1. Utskrifterna får jag inte till, får göra pdf och skriva ut dem separat.
2. kan inte skicka e-post från programmet (e-postfaktura). Har angett SMTP-server, men får felmeddelande. Hur löser man detta?
//Stefan

Jag är rätt så ny på Ubuntu/Linux men har hållit på en hel del med PC i Windows- och DOS-miljö.
tmlsthlm
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 aug 2018, 12:55
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Bokföringsprogram

Inlägg av tmlsthlm »

Bookkeeper är ett kostnadsfritt bokföringsprogram som även finns för Linux (samt en plattformsoberoende som kan installeras på en USB-sticka och användas på datorer med Windows, Linux och OSX).

Bookkeeper körs i webbläsaren (lokalt) och bygger på nya BAS2018 och innehåller alla grundläggande bokföringsfunktioner samt rapporter. Man kan även ansluta sig till programmets Community och utbyta bokföringsmallar och rapportdefinitioner.

Bookkeeper är helt kostnadsfritt att använda. Läs mer på http://www.bookkeeper.se

Ps, jag är involverad i utvecklingen för att förtydliga!
(https://www.bookkeeper.se).
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"