Administrationen informerar om vad?

Diskussion gällande forumet
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Harlekin33 »

Ja, det kan man ju undra?

Inte mycket till info där inte!

Varför får man aldrig info i "adminstrationen informerar" om vad som hänt och vad som är på gång?

???
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av HakanS »

Harlekin33 skrev:Varför får man aldrig info i "adminstrationen informerar" om vad som hänt och vad som är på gång?
Det skrevs i denna tråd en (1) timme innan ditt inlägg. Hur ofta vill du att det ska informeras om något i tavlan?
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Harlekin33 »

HakanS skrev:
Harlekin33 skrev:Varför får man aldrig info i "adminstrationen informerar" om vad som hänt och vad som är på gång?
Det skrevs i denna tråd en (1) timme innan ditt inlägg. Hur ofta vill du att det ska informeras om något i tavlan?
Typ 1 ggn i veckan ialla fall.

:)
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Ulsak »

det är praxis att man arbetar fram något hållbart att informera om. det måste finnas ett syfte med informationen. och det ska beröra forummedlemmarna.
jag kan informera att jag bearbetar jobbångest och resfeber på samma gång. men hur intressant kan det vara för andra än just intresseklubben. ( som antagligen står med penna och anteckningsbok i högst hugg i detta nu)
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Harlekin33 »

Men snälla...info, oss andra om vad som händer?!

:D
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av farmfield »

Vi ligger just nu i en övergångsperiod där jag och Ulsak går igenom hur saker fungerar, vem som gör vad, ja, helt enkelt får lite koll på hur allting fungerar. Så från vi blev valda fram till idag har det hänt väldigt lite.

Men det är saker på gång och när vi kommit till den punkten att det faktiskt finns något att informera om så kommer vi informera om detta.

En annan tanke jag haft är att Jag och Ulsak, antingen var och en eller ihop, varje vecka lämnar ut info om vad som försiggår bakom kulisserna och/eller vad vi funderar över, hur vi ser på utvecklingen framåt o.s.v... Typ en officiell blogg. Om detta kommer förverkligas eller inte är för tidigt att uttala sig om men det är som sagt en tanke jag har. :)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Urban Anjar »

Ulsak skrev: jag kan informera att jag bearbetar jobbångest och resfeber på samma gång. men hur intressant kan det vara för andra än just intresseklubben. ( som antagligen står med penna och anteckningsbok i högst hugg i detta nu)
Jag har just antecknat ;D

Ärligt talat kan det finnas anledning om att informera om "att det för närvarande inte finns något att informera om" eftersom det förhoppningsvis lugnar konspirationsteoretiker och foliehattar som tror att om de inte hör nåt så händer det säkert otäckheter i några dolda rum eller via några andra obskyra kanaler.

Likaså finns det, vet jag av egen bitter erfarenhet, dumskallar som inte själva kan leta upp det uppenbara, till exempel att man har lagt en helvetes massa tid på att blogga eller på att försöka förklara saker i forumet, så även sånt gör man nog sig själv och gemenskapen en god gärning att informera om, trots att alla som är smartare än en guldfisk kan ta reda på det på egen hand.

Min nya chef på jobbet skickar ut ett veckobrev där han redogör för både sina egna göranden och låtanden och där han sammanfattar det vi medarbetare har gjort. Det kan vara värt att ta efter.

Sen är det ju inte fel att som FF ovan redogöra lite för sina funderingar även om det inte är nåt man har beslutat eller lovat. Ibland funderar man på något som någon annan gärna vill hjälpa till med...
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Rune.K »

Farmfield och Ulsak tillträdde i måndags, det inte gått en vecka ännu. ;D
Varför denna brådska?
Numera har vi förkortat "sittandetiden", så de lär nog informera om vad som händer.
Det var ju skillnad när det inte fanns någon tidsbegränsning, då fanns det ju ingen anledning att informera medlemmarna om vad hände eller inte hände. ;)
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av farmfield »

Urban Anjar skrev: [...] otäckheter i några dolda rum eller via några andra obskyra kanaler. [...]
Du får ge mer info om var, för jag hittar dom inte - kanske för att dom är dolda och obskyra..? ;)
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Rune.K »

farmfield skrev:
Urban Anjar skrev: [...] otäckheter i några dolda rum eller via några andra obskyra kanaler. [...]
Du får ge mer info om var, för jag hittar dom inte - kanske för att dom är dolda och obskyra..? ;)
Jag tror att det är något många vill glömma, de dolda tavlorna vill säga.
Det finns ingen som helst anledningen att dra upp den gamla skiten igen. Och lägga ner tid på det, tid som kan användas till att göra något konstruktivt!
Riktningen är väl framåt numera, eller hur farmfield?
/Rune
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av farmfield »

Rune.K skrev:Riktningen är väl framåt numera, eller hur farmfield?
;D

Det är väl enda möjligheten vi har innan Ronald Mallett fått igång sin roterande lasermatris..? ;)
Rune.K
Inlägg: 6437
Blev medlem: 09 jul 2008, 17:19
OS: Kubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Rune.K »

farmfield skrev:
Rune.K skrev:Riktningen är väl framåt numera, eller hur farmfield?
;D

Det är väl enda möjligheten vi har innan Ronald Mallett fått igång sin roterande lasermatris..? ;)
Nu var du rolig va!
Men det är ju fredag kväll så jag förlåter dej, kanske... ;)
Akta dej för tjuriga gubbar i 50-årsåldern, jag tillhör den kategorin... :)
/Rune
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Inlägg: 7306
Blev medlem: 05 nov 2006, 22:59
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: Vickleby
Kontakt:

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Urban Anjar »

Rune.K skrev:Farmfield och Ulsak tillträdde i måndags, det inte gått en vecka ännu. ;D
Varför denna brådska?
Numera har vi förkortat "sittandetiden", så de lär nog informera om vad som händer.
Det var ju skillnad när det inte fanns någon tidsbegränsning, då fanns det ju ingen anledning att informera medlemmarna om vad hände eller inte hände. ;)
Min fetning

När pratar du om då? Tidigare hade vi två års mandattid. Nu har vi ett halvår. Båda modellerna har sina för- och nackdelar, givetvis. Men ingen av modellerna fråntar ledningen från ett ansvar att informera och ingen av dem fråntar heller medlemmarna ett ansvar för att informera sig.

Jag vill trycka lite på det sistnämnda. Bara den som vill framstå som en åsna har en massa åsikter utan att först ta reda på de faktiska förhållandena. Det kan man göra på många olika sätt. Google är ofta ett bra sätt. Hövliga frågor är ett annat.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Harlekin33 »

Innan några missförstånd uppstår så menade jag typ så här:

Ex :

Vecka 1

Denna vecka har vi påbörjat ....och räknar med att bli klara ca: Vecka 2

Vecka 2

Arbetet med...är nu klart och Vecka 3 kommer vi påbörja...

Vecka 3

Osv..osv..

Det var ingenting konstigare än så jag undrade över.

Det behöver heller inte vara vecka för vecka utan kan lika väl vara månad för månad.

Och glöm det där med "bakom kulisserna" det var fel sagt av mig!

Jag menade snarare jobbet som pågår IRL eller AFK om ni förstår hur jag menar?!

Förlåt om jag orsakade några missuppfattningar!

:-[
Användarvisningsbild
Katt
AVREGISTRERAD
Inlägg: 625
Blev medlem: 19 nov 2009, 11:04
OS: Arch Linux
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän
Kontakt:

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Katt »

Som sagt, många i administration (mig inklusive) är relativt nytillsatta och behöver lite tid att justera oss. Vi har dessutom fler delar än bara forumet som behöver komma igång att rulla på tillsammans.
Men ge det lite tid så kommer det antagligen dyka upp regelbundna uppdateringar.
Det är inte lätt när det är svårt!
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Harlekin33 »

Ok, nu har ni väl hunnit bli lite varma i kläderna!?

Nu då?

Whatś up?

???
Användarvisningsbild
fd.svensson
Inlägg: 645
Blev medlem: 17 mar 2010, 23:52
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Lammhult

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av fd.svensson »

Jag tar bort mig
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av Ulsak »

Ehh, jag vet inte var du varit men administrationen har varit bakbunden med att förankra och hantera ett remissförslag. Och försöker arbeta med uppdatera temat forum och portal. Det kanske inte har gått ut men kan dom inte få lov att informera där hänt något med substans?
Annars kan jag informera att mitt barnbarn är hemma hos mig och hälsar på.. :)
Glad Påsk!
Användarvisningsbild
fd.svensson
Inlägg: 645
Blev medlem: 17 mar 2010, 23:52
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Lammhult

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av fd.svensson »

Jag tar bort mig
Senast redigerad av 1 fd.svensson, redigerad totalt 30 gånger.
:) Om någon gör dig illa. Skriv ner det i sanden. Om någon gör dig gott. Knacka in det i sten. :) Afrikanskt ordspråk
ycc
Inlägg: 1818
Blev medlem: 10 feb 2007, 04:08
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Administrationen informerar om vad?

Inlägg av ycc »

Jag tycker det verkar vara en mycket bra idé att det kommer ut regelbunden information från administrationen om vad som är på gång.

Så här i efterhand verkar det ju nästan självklart, tycker jag.
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Skriv svar

Återgå till "Forum"