[Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av pun »

Harlekin33 skrev: VI KRÄVER NU EN LEDARE MED FAST HAND!!!!

>:D

Are u with me???
Nej.... admins ska bestämma.....!! >:D

"Pöbeln" ska sedan bestämma över TL/TC.... >:D

Vet inte vart man hittar den här demokratiformen.... ??? :P
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Harlekin33 »

Nej, Admins ska INTE bestämma och ingen annan heller , det ska TL och TC göra!

Jag skriver härmed på att TL och TC borde få total makt över Ubuntu-se.org så länge dom är valda som våra företrädare!

:D
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av pun »

Harlekin33 skrev:Nej, Admins ska INTE bestämma och ingen annan heller , det ska TL och TC göra!

:D
Jo men det absolut vitigaste är att INTE en pöbel ska styra.... ref franska revolutionen... >:D

Sen att det finns ett par admins som tror sig stå över TL/TC är en annan liten utmaning... 8)
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Harlekin33 »

Sen att det finns ett par admins som tror sig stå över TL/TC är en annan liten utmaning... 8)
Jo, men nu dom som anser sig stå över TL/TC väck!

Står ni brevid mig?

>:D
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
Katt
AVREGISTRERAD
Inlägg: 625
Blev medlem: 19 nov 2009, 11:04
OS: Arch Linux
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän
Kontakt:

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Katt »

Börjar låta väldigt likt en förskola i denna tråden, hoppas jag inte är ensam om att höra det.

TL och vi admins har hitills haft ett väldigt bra samarbete med öppen dialog. Att sparka folk hit och dit och skrika ur sig massor med struntsaker hjälper ingen.
Har man inget vettigt att säga och inte är ett dugg insatt i hur det egentliga läget är så bör man undvika att göra bort sig via massor med irrelevanta inlägg.
Det är inte lätt när det är svårt!
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av pun »

Harlekin33 skrev:
Sen att det finns ett par admins som tror sig stå över TL/TC är en annan liten utmaning... 8)
Jo, men nu dom som anser sig stå över TL/TC väck!

Står ni med mig??? ???

>:D
Nej.... du verkar förspråka att en högljudd pöbel ska kunna ifrågasätta allting.... :P

Däremot i sak så är det som jag skriver !
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Harlekin33 »

Katt skrev:Börjar låta väldigt likt en förskola i denna tråden, hoppas jag inte är ensam om att höra det.

TL och vi admins har hitills haft ett väldigt bra samarbete med öppen dialog. Att sparka folk hit och dit och skrika ur sig massor med struntsaker hjälper ingen.
Har man inget vettigt att säga och inte är ett dugg insatt i hur det egentliga läget är så bör man undvika att göra bort sig via massor med irrelevanta inlägg.
ALLA i detta forumet vet nu hur det ligger till så det är inga irrelevanta inlägg vi kommer med så det så!

Släpp TL och TC fria och det är bara att avgå om det inte passar!

>:D
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Harlekin33 »

pun skrev:
Harlekin33 skrev:
Sen att det finns ett par admins som tror sig stå över TL/TC är en annan liten utmaning... 8)
Jo, men nu dom som anser sig stå över TL/TC väck!

Står ni med mig??? ???

>:D
Nej.... du verkar förspråka att en högljudd pöbel ska kunna ifrågasätta allting.... :P

Däremot i sak så är det som jag skriver !
Jag gjorde/trodde det förut och trodde på att det gick att komma överens till slut men nu har jag insett att vi behöver en fast hand!

Jag ville in i det sista att det skulle fungera med det du kallar pöbeln men tyvärr...jag misstog mig...men jag kämpade hårt som bara den för att det skulle funka!

Och efter 3 år så har jag insett annat och ändrat mig så nu är jag på din och Xcores sida!

Är du med mig nu då?

:D
Senast redigerad av 1 Harlekin33, redigerad totalt 20 gånger.
Användarvisningsbild
Katt
AVREGISTRERAD
Inlägg: 625
Blev medlem: 19 nov 2009, 11:04
OS: Arch Linux
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän
Kontakt:

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Katt »

Harlekin33 skrev:
ALLA i detta forumet vet nu hur det ligger till så det är inga irrelevanta inlägg vi kommer med så det så!

Släpp TL och TC fria och det är bara att avgå om det inte passar!

>:D
Behöver jag säga mer än att du bör läsa ditt eget inlägg? Du har verkligen fått det helt om bakfoten, och jag föreslår att du lugnar ner dig med dina okonstruktiva inlägg ett tag så du inte skämmer ut dig ännu mer.
Kommer likväl bli skoj att se Farmfields svar på dina inlägg ;D .
Det är inte lätt när det är svårt!
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Harlekin33 »

Katt skrev:
Harlekin33 skrev:
ALLA i detta forumet vet nu hur det ligger till så det är inga irrelevanta inlägg vi kommer med så det så!

Släpp TL och TC fria och det är bara att avgå om det inte passar!

>:D
Behöver jag säga mer än att du bör läsa ditt eget inlägg? Du har verkligen fått det helt om bakfoten, och jag föreslår att du lugnar ner dig med dina okonstruktiva inlägg ett tag så du inte skämmer ut dig ännu mer.
Kommer likväl bli skoj att se Farmfields svar på dina inlägg ;D .
Jag vet att FF har utsett dig till Admin så det är inget konstigt och inget jag tänker skämmas för!

Du tillkom ganska närapå som Admin efter att han blivit vald till TL så...aaahaaa!
:D
Användarvisningsbild
Katt
AVREGISTRERAD
Inlägg: 625
Blev medlem: 19 nov 2009, 11:04
OS: Arch Linux
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän
Kontakt:

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Katt »

Harlekin33 skrev: Jag vet att FF har utsett dig till Admin så det är inget konstigt och inget jag tänker skämmas för!

Du tillkom ganska närapå som Admin efter att han blivit vald till TL så...aaahaaa!
:D
Jag blev tillsatt innan ff blev TL. Han var inte på något sett ens delaktig i beslutet. Så snälla Harlekin33, du gör det bara värre. Ta en liten break, gå och sätt på kaffe o käka frukost. Se lite på tv osv. Kom tillbaka och fokusera all denna energi du visar på supporttrådarna. Ämnet kring TL diskuteras i en annan tråd och kommer inte försvinna under dagen.

edit: stavfel
Det är inte lätt när det är svårt!
Harlekin33
Inlägg: 4164
Blev medlem: 19 jan 2008, 13:52
OS: Debian

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av Harlekin33 »

@Katt:

Ditt senaste inlägg gör mig bara ännu mera misstänksam mot att nåt är fel i maskineriet och att t.o.m kanske du också är inblandad!

Detta låter inte bra inför framtiden!

:'(
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av farmfield »

@Harlekin33

Jag har inte utsett någon till Admin. Att Katt återvände till administrationen - före mitt tillträdande - efter en tids frånvaro och jag förstår inte hur du får till någon slags konspiration.

Det är såväl lustigt som tragiskt att ingenting jag säger går igenom. Ena sekunden så är det administrationen som håller tillbaka TL och skall ersättas, nästa så ligger jag som TL bakom utnämnanden för administratörerna.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: [Diskussion] Forumreglernas uppdatering 14/3 -10

Inlägg av farmfield »

Jag har gång på gång bett att denna tråd skall hållas on-topic utan resultat och eftersom det inte skett kommer vi nu låsa tråden. Ny diskussion tar vi efter vi lagt ut den korrigerade förändringen.

Mvh/Johan Gårdfeldt
Låst

Återgå till "Forum"