SanDisk Cruzer U3 har fått tuppjuck...

Partitionering, hårddiskar, kontrollerkort och optiska enheter
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

SanDisk Cruzer U3 har fått tuppjuck...

Inlägg av Kirill »

Nån som har en lösning på hur jag återställer detta sk*tminne så att det går att både skriva till den samt kopiera/flytta saker ifrån den?!
Skulle föra över 3 zipfiler från min bärbara som har Ubuntu 10.04 också, väntade tills minnet visade att alla filer låg där (8 Gb's som blinkar vid skrivning/läsning). Flyttade över till min stationära och förde över filerna, efter 1½ fil sa minnet ifrån och alla rättigheter till stickan försvann. Går varken att läsa eller skriva till den i Ubuntu. Kan dock använda FileZilla och skicka iväg filer knepigt nog :-\

För att underlätta så har jag slängt iväg SanDisk skitprogramvara som bara ställer till problem och fungerar endast i Windows, så det är en helt ren lagringsplats...
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: SanDisk Cruzer U3 har fått tuppjuck...

Inlägg av pun »

En bra start är väl att formatera om stickan och det gör man enklast med gparted

Efter installation Alt-F2 > gksudo gparted

Sen håller man tungan rätt i munnen och väljer rätt disk..... ;)
z999
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 aug 2010, 23:32
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: SanDisk Cruzer U3 har fått tuppjuck...

Inlägg av z999 »

Jag har också en sandisk cruizer. Den har en partition som inte går att ändra där en del meningslösa winprogram ligger och denna partition ger lite problem i ubuntu.

Jag brukade rätta till det i textläget (eller vad du kallar det) men numera använder jag det inte alls vilket är det bästa tipset tycker jag. Du har redan fått tips men om det inte fungerar kunde jag anstränga mig och skriva hur man gör.
Skriv svar

Återgå till "Lagring"