Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Presentation: Peter Forsberg ( Little John )

Inlägg av P.Forsberg »

Peter har dragit tillbaka sin kandidatur till TL och TC:
Jag drar tillbaka min kandidatur med omedelbar verkan.
Anledning:
Dom senaste dagarnas inlägg och yttranden i forum fick mig att inse att jag inte kan fullfölja ett eventuellt uppdrag. För stora åsikts-skillnader och hotfulla email och PM fick mig att ta detta beslut idag. Att offra min fritid och ställa min arbetsvilja till Locot:s förfogande måste jag därför avstå ifrån.
-------------------------------------------------------------------------------------

Jag ställer upp som teamleader samt teamkontakt för Ubuntu Sverige.
Presentation:
Mitt namn är Peter Forsberg, jag är en snart 63 årig Ubuntu-entusiast från Tyskland. Jag anser att Loco:t måste drivas framåt genom att samordna alla Ubuntu webb-platser samt bloggar i Sverige.
Som teamleader anser jag detta som min huvuduppgift. Jag skulle även tillsätta nya krafter som kan hantera och förvalta portalen som i nuläge är ett skam, då den inte ens är halv-färdigt.
Mina meriter och erfarenheter behöver jag inte gå in på då namnet Peter Forsberg eller eventuellt "Little John" är välkänd inom Linux-kretsar.
Jag anser att förändringar inom personalen är nödvändigt och att en teamleader behöver mandat för att kunna genomföra detta. Om mandat saknas skulle jag jobba för en snabbt förändring. Loco:t behöver en ledare som ibland kan vara chef. Inget annat, Och det står jag för.
Jag önskar mig ett samarbete med CryingFreeman då jag vet att i så fall alla förändringar skulle genomföras.

Tillägg till presentation den 10.augusti 2010

Nedanstående är vad jag menar med att bekämpa bugg#1 på ett mindre löjligt sätt.

I dag händer nästanl igenting vad gäller utvecklingen i LoCot.
Man har skapat en portalsida som inte är klar, baserad på XHTML där det saknas kompetens att göra den färdig, utvecklingsbar, lätt att administrera och uppdatera. Det skadar LoCot, anser jag. Jag kommer att jobba för ett färdigt och användbart portal och jag kommer inte att presentera ett half-färdigt arbete!

Det pågår, som alltid, eviga diskussioner om det ena och det andra som kanske, om man har tur, leder till en omröstning. Det ska vi få ordning på. Bättre att jobba fram saker, som man kan visa upp, innan man eventuellt diskuterar eller rösta om det. Lösningarna ska tas fram i projektform där de som arbetar får lugn och arbetsro.

LoCots regelverk behöver förenklas och förbättras. Folk registrerar sig här och uppför sig illa och tillåts göra det i flera år. Det här tar tid och kraft som hellre kunde användas till något mer positivt än i dag.

Supporten fungerar hyffsat, men 5 av 10 faddrar är inaktiva. Det vill jag ändra på. Antingen så tar vi bort faddersystemet eller så ser vi till att den blir mer aktiv. I dag har vi 115 obesvarade inlägg i supporten. Det ska vi också lägga fokus på. Det är inte ok att vi ignorerar de medlemmar som ger oss förtroendet att registrera sig här och vi inte besvarar medlemmarnas frågor. I mitt huvudforum ubuntu.se har jag sett till att antal obesvarade inlägg är lika med noll. Detta kalla jag för organisation och jag ställer själv upp för support nästan dygnet runt.

Marknadsföringen ska vi ändra på. Vi ska se till LoCot tar den topposition som det ska ha - att vara som en generalagent för Ubuntu i Sverige. Jag har förklarat, tidigare, hur jag vill att det ska gå till. Det gör vi genom att fixa till portalen så att den blir lätt att underhålla, administrera, utveckla och att använda.

För övrigt är bekämpandet av bugg#1 beroende av att Canonical bygger bra saker, som folk vill ha, och att människor i hela världen rapporterar buggar i systemet. Det är det viktigaste. Har vi inte bra saker att sälja så kommer inte bugg#1 att försvinna. Så enkelt är det.
Och alla ni som fortfarande vill köra med att bekämpa bugg No1 bör skriva hur dom tänkte bekämpa den.

Tillägg No2 Kravlistan

Ifall jag blir vald som teamleader ställer jag följande krav:

1. Tillgång till alla delar av webbplatsen inklusive servern för att kunna jobba effektivt som jag anser som självklarhet.
2. Fulla admin-rättigheter för att kunna moderera och även stänga av folk som beter sig illa.
3. Mandat för att avsätta och tillsätta personer med uppdrag.

Då detta är ett demokratiskt val kan jag bara säga: Take it or leave it. Tydligare måste jag väl inte vara.

Teamkontakt

Jag ställer även upp för val som teamkontakt. Mina mål är :

1. att förbättra intern-kommunikationen
2. att marknadsföra Ubuntu som system, inte som filosofi
3. Marknadsföring på alla för mig tillgängliga platser, och det är många
4. att sätta Loco:i i centrum som paraplyorganisation för hela Ubuntu i Sverige.

Jag vill påpeka för mina eventuella väljare att ett samarbete med Farmfield som teamleader är utesluten.
Racka puckar. Jag är åtminstone ärligt.
Senast redigerad av 8 vulfgar, redigerad totalt 23 gång.
Anledning: lade till info om att Peter drar tillbaka sin kandidatur
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av Kirill »

Eftersom du även ställer som TC så skulle jag vilja ha svar på föjande:

1. Vad är LoCot ubuntu-se?
2. Vad gör LoCot?
3. Varför ska man använda Ubuntu?
4. Om det är gratis kan det väl inte vara lika bra som Windows, eller?
5. Kan vem som helst installera och använda det?
6. Hur länge har du själv använt det?

Och vad menar du med "Jag anser att förändringar inom personalen är nödvändigt".
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

1. Vad är LoCot ubuntu-se?
Det är en över-organisation för hela Ubuntu i Sverige
2. Vad gör LoCot?
Locot:s uppgift är att marknadsföra och sprida Ubuntu. Inte någon filosofi.
3. Varför ska man använda Ubuntu?
För att ha kul. Den är långt ifrån att kunna konkurrera med Windows.
4. Om det är gratis kan det väl inte vara lika bra som Windows, eller?
Stämmer bra det. bara att inse detta.
5. Kan vem som helst installera och använda det?
Ja
6. Hur länge har du själv använt det?
Sedan 2006
Användarvisningsbild
Kirill
Inlägg: 1824
Blev medlem: 18 okt 2009, 11:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Gränsfors
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av Kirill »

Får tacka för svaren, men fick aldrig något svar på min andra fråga!
Webmaster för
Cracker.se Linux, IT-säkerhet, Mac & Boxee Box!

Mina guider
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=56551
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av Hund »

Peter Forsberg skrev:[...]
2. Vad gör LoCot?
Locot:s uppgift är att marknadsföra och sprida Ubuntu. Inte någon filosofi.
[...]
4. Om det är gratis kan det väl inte vara lika bra som Windows, eller?
Stämmer bra det. bara att inse detta.
[...]
Ett par följdfrågor:

Ubuntu har en stark filosofi om fri mjukvara och öppen källkod. Jag förstår om min mamma inte bryr sig om filosofin, utan att hennes fokus ligger på att surfa etc. Men en representant för Ubuntu bör väl dela, stå och kämpa för den filosofi som Ubuntu har?

Ditt uttalande om att fri mjukvara är sämre än dom komersiella alternativen talar emot Ubuntu och allt det står för. Varför ställer du upp på något du inte tror på? Om du inte delar Ubuntus filosofi och anser att komersiell mjukvara är bättre, vad ska du då kunna bidra med?

Edit: Vad vill du med forumet? Vill du ens ha det kvar? Jag får en liten magkänsla av att du vill flytta över allting till Ubuntu.se? Men som vovve brukar min magkänsla mest ge utslag på mat. ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

Hund skrev: Ett par följdfrågor:

Ubuntu har en stark filosofi om fri mjukvara och öppen källkod. Jag förstår om min mamma inte bryr sig om filosofin, utan att hennes fokus ligger på att surfa etc. Men en representant för Ubuntu bör väl dela, stå och kämpa för den filosofi som Ubuntu har?

Ditt uttalande om att fri mjukvara är sämre än dom komersiella alternativen talar emot Ubuntu och allt det står för. Varför ställer du upp på något du inte tror på? Om du inte delar Ubuntus filosofi och anser att komersiell mjukvara är bättre, vad ska du då kunna bidra med?

Edit: Vad vill du med forumet? Vill du ens ha det kvar? Jag får en liten magkänsla av att du vill flytta över allting till Ubuntu.se? Men som vovve brukar min magkänsla mest ge utslag på mat. ;)
Jag anser att Loco:t inte är tvungen att ta över Canonicals inställning i filosofi-frågan. Det skrämmer bort användare.Till och med Shuttleworth började äntligen fundera över detta.
Angående Windows så anser jag att den är bättre. Fortfarande. Men jag vill ändra på saken och det går inte att hela tiden kalla Windows för "bugg No1" eller genom att betrakta Windowss-användare som andra-klass-människor som händer ganska ofta här i forumet.
Jag är realist.
Och därför ser jag verkligheten. Och detta förmåga saknas här ibland. Ubuntu är inget annat än ett försök att hela tiden kommer närmare Windows utan att nå den. Så enkelt är det.
Trots detta är jag Ubuntu-entusiast och jag försöker hjälpa till med det jag kan för ett bättre Ubuntu.
Att blanda in ubuntu.se i diskussionen är inte bra. Där har vi en annan inställning till saker och ting.
Angående forumet kan och vill jag inte yttra mig.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av farmfield »

Peter Forsberg skrev:1. Vad är LoCot ubuntu-se?
Det är en över-organisation för hela Ubuntu i Sverige
Hur ser du med det på relationen mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se om det skulle bli så att du blir vald?

Vad har du för uppdrag inom Ubuntu.se idag?

Avser du tillsätta administratörer och/eller moderatorer från ert 'team' på Ubuntu.se här i LoCot?
2. Vad gör LoCot?
Locot:s uppgift är att marknadsföra och sprida Ubuntu. Inte någon filosofi.
Du vet att jag inte tillhör extremisterna inom FOSS här, även om vissa påstår det, men anser du att man helt skall frånse från den rätt centrala biten i Ubuntu-projektet trots att vi är den officiella representationen för densamma?

Hur ställer du dig till CoC och LCoC? Du har ju tidigare spytt en del galla över CoC så hur skall du lösa det sett till en hög position inom den officiella representationen?

Jag vet att du gillar 'tuffa tag' så hur ser du på moderation o.s.v. om du skulle bli vald som TL? Vill du t.ex. se regeländringar?

Du har många gånger sagt att det behövs ett starkt ledarskap här. Tror du att det skulle fungera internt - och, om inte, hur skulle du lösa ev. avhopp från administrationen sett till hur svårt vi redan nu haft med att rekrytera in nytt färskt blod..?
Peter Forsberg skrev:
Hund skrev:Edit: Vad vill du med forumet? Vill du ens ha det kvar? Jag får en liten magkänsla av att du vill flytta över allting till Ubuntu.se? Men som vovve brukar min magkänsla mest ge utslag på mat. ;)
Angående forumet kan och vill jag inte yttra mig.
Menar du seriöst att du inte vill yttra dig om hur du ser på forumets framtid?
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

Pontus Öhman skrev: Och vad menar du med "Jag anser att förändringar inom personalen är nödvändigt".
Ursäkta-Hade inte sett frågan ;)
Förändringar inom personalen är ett måste. Portalen behöver admins och i forumet måste man diskutera vem som ska vara kvar. Många har suttit alltför länge och det finns t.ex. en admin med namnet Louie som knappast syns här. Vad som behövs är folk som ställer och att dom har tid för det.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

farmfield skrev: Menar du seriöst att du inte vill yttra dig om hur du ser på forumets framtid?
Nej, jag vill inte yttra mig för att jag just nu ser ingen framtid om det fortsätter såhär.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av Pink Panther »

Jag anser följande: Hela mötesplatsen är rak, enkel och stilig. Må hända att det krävs lite mer finlir i efterhand. Jag ser mötesplatsen som professionell.

Hur kan du göra mötesplatsen bättre?

Du arbetar nu för den fristående mötesplatsen Ubuntu forum X

Vill du driva och förvandla den officiella mötesplatsen för Ubuntu till en dålig reklampelare?

Är det bra att marknadsföra kopior av Ubuntu, som ett medel för att sprida Ubuntu i Sverige?

Är det något du kommer att sprida vidare till de officiella forumet?

Kan du följa och skriva under Ubuntu:s demokratiska värderingar?

Att varje människa har rätt till åsikter, frihet och betydelse inför gruppen.

Medmänsklighet. Ubuntu betyder också Jag är vad jag är på grund av vad vi alla är.

"Jag är vad jag är på grund av vad vi alla är"?

Förklara för alla vad du anser det här betyder?

//PP
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av farmfield »

Peter Forsberg skrev:
farmfield skrev: Menar du seriöst att du inte vill yttra dig om hur du ser på forumets framtid?
Nej, jag vill inte yttra mig för att jag just nu ser ingen framtid om det fortsätter såhär.
Vad menar du med 'så här'?

Och kommer du svara på mina övriga frågor?
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

farmfield skrev:
Peter Forsberg skrev:1. Vad är LoCot ubuntu-se?
Det är en över-organisation för hela Ubuntu i Sverige
Hur ser du med det på relationen mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se om det skulle bli så att du blir vald?

Vad har du för uppdrag inom Ubuntu.se idag?
Administrator

Avser du tillsätta administratörer och/eller moderatorer från ert 'team' på Ubuntu.se här i LoCot?
Nej
2. Vad gör LoCot?
Locot:s uppgift är att marknadsföra och sprida Ubuntu. Inte någon filosofi.
Du vet att jag inte tillhör extremisterna inom FOSS här, även om vissa påstår det, men anser du att man helt skall frånse från den rätt centrala biten i Ubuntu-projektet trots att vi är den officiella representationen för densamma?
Ja, det skrämmer bort användare

Hur ställer du dig till CoC och LCoC? Du har ju tidigare spytt en del galla över CoC så hur skall du lösa det sett till en hög position inom den officiella representationen?
Jag anser det som oviktigt att signera något som är påtvingat av ett företag. Något som är självklart. Och JA, jag har signerat CoC en gång i tiden, men ändrade min inställning.

Jag vet att du gillar 'tuffa tag' så hur ser du på moderation o.s.v. om du skulle bli vald som TL? Vill du t.ex. se regeländringar?
Ja. Den första är att banta ner hela regelverket.

Du har många gånger sagt att det behövs ett starkt ledarskap här. Tror du att det skulle fungera internt - och, om inte, hur skulle du lösa ev. avhopp från administrationen sett till hur svårt vi redan nu haft med att rekrytera in nytt färskt blod..?
Ta in nya krafter som i det verkliga livet. Krafter som kan jobba under en projektledare t.ex.
Peter Forsberg skrev:
Hund skrev:Edit: Vad vill du med forumet? Vill du ens ha det kvar? Jag får en liten magkänsla av att du vill flytta över allting till Ubuntu.se? Men som vovve brukar min magkänsla mest ge utslag på mat. ;)
Angående forumet kan och vill jag inte yttra mig.
Menar du seriöst att du inte vill yttra dig om hur du ser på forumets framtid?
JA.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

Pink Panther skrev:Jag anser följande: Hela mötesplatsen är rak, enkel och stilig. Må hända att det krävs lite mer finlir i efterhand. Jag ser mötesplatsen som professionell.

Hur kan du göra mötesplatsen bättre?

Du arbetar nu för den fristående mötesplatsen Ubuntu forum X

Vill du driva och förvandla den officiella mötesplatsen för Ubuntu till en dålig reklampelare?

Är det bra att marknadsföra kopior av Ubuntu, som ett medel för att sprida Ubuntu i Sverige?

Är det något du kommer att sprida vidare till de officiella forumet?

Kan du följa och skriva under Ubuntu:s demokratiska värderingar?

Att varje människa har rätt till åsikter, frihet och betydelse inför gruppen.

Medmänsklighet. Ubuntu betyder också Jag är vad jag är på grund av vad vi alla är.

"Jag är vad jag är på grund av vad vi alla är"?

Förklara för alla vad du anser det här betyder?

//PP
PP jag kommer inte svara på något fråga som kommer från dig. Du har förolämpat mig in i hels***många gånger och vågar prata om "människans lika värde "....
Sluta posta i min tråd här.
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av farmfield »

Peter Forsberg skrev:
farmfield skrev:Hur ställer du dig till CoC och LCoC? Du har ju tidigare spytt en del galla över CoC så hur skall du lösa det sett till en hög position inom den officiella representationen?
Peter Forsberg skrev:Jag anser det som oviktigt att signera något som är påtvingat av ett företag. Något som är självklart. Och JA, jag har signerat CoC en gång i tiden, men ändrade min inställning.
Så, för att klargöra. Du ställer dig inte bakom CoC och LCoC som är ett krav för positionerna som TL och TC?

https://wiki.ubuntu.com/LoCoTeamLeader

Då har du per automatik diskvalificerat dig för att tillträda dessa positioner då detta är ett krav för dessa positioner i ett officiellt LoCo. Det är du medveten om men beredd att skita i?
Peter Forsberg skrev:
farmfield skrev:Jag vet att du gillar 'tuffa tag' så hur ser du på moderation o.s.v. om du skulle bli vald som TL? Vill du t.ex. se regeländringar?
Ja. Den första är att banta ner hela regelverket.
Avser du göra detta utan omröstning?
Peter Forsberg skrev:
Farmfield skrev:Menar du seriöst att du inte vill yttra dig om hur du ser på forumets framtid?
JA.
Så om man röstar på dig vet man inte om du tänker lägga ner detta supportforum eller inte?

Och jag vill gärna se ett svar på frågan om hur du ser med det på relationen mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se om det skulle bli så att du blir vald? (eftersom den känns relevant sett till sista frågan)
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

Farmfield, jag känner din strategi med multicitat och kommer inte att svara igen på allt detta.
Då har du per automatik diskvalificerat dig för att tillträda dessa positioner då detta är ett krav för dessa positioner i ett officiellt LoCo. Det är du medveten om men beredd att skita i?
Är det inte medlemmarna som ska avgöra detta ?
Så om man röstar på dig vet man inte om du tänker lägga ner detta supportforum eller inte?
Och jag vill gärna se ett svar på frågan om hur du ser med det på relationen mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se om det skulle bli så att du blir vald?
Jag kommer att jobba för en bra relation som du inte har gjort tyvärr.
Användarvisningsbild
Ulsak
Inlägg: 4808
Blev medlem: 06 aug 2007, 19:04
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Göteborg

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av Ulsak »

hej Peter!

Först av allt vi jag önska dig lycka till med valet. Kul att du ställer upp.

Jag har frågor också:

Bugg nummer 1 anser jag vara själva grundbulten för Ubuntu-projektet, en framgångssaga sen 2004. Anser du den vara genant frågeställning?

Ubuntu anser jag vara en långt överlägsen produkt jämfört med t ex MacOS X och Windows. Du håller inte med men anser du då ändå att det är framkomligt att representera en OS och en filosofi som du inte tror på?
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av farmfield »

Peter Forsberg skrev:Farmfield, jag känner din strategi med multicitat och kommer inte att svara igen på allt detta.
Det är ingen 'taktik', det kallas för följdfrågor och jag tycker dom är ytterst relevanta, annars hade jag inte ställt dom.

Det här handlar om ett val om vem som är mest lämplig att leda LoCot och då är det absolut viktigaste att få svar på frågor om hur en nominerad TL ser på saker gällande LoCot.
Peter Forsberg skrev:
Då har du per automatik diskvalificerat dig för att tillträda dessa positioner då detta är ett krav för dessa positioner i ett officiellt LoCo. Det är du medveten om men beredd att skita i?
Är det inte medlemmarna som ska avgöra detta ?
Nej. Vi är ett officiellt LoCo och med det är det Canonicals/Ubuntus - vilka vi officiellt representerar - som bestämmer vad som gäller. I slutändan så är det dom/Jono Bacon som avgör och där är det CoC och LCoC som gäller - det vet du mycket väl.
Peter Forsberg skrev:
Så om man röstar på dig vet man inte om du tänker lägga ner detta supportforum eller inte?
Och jag vill gärna se ett svar på frågan om hur du ser med det på relationen mellan Ubuntu-se.org och Ubuntu.se om det skulle bli så att du blir vald?
Jag kommer att jobba för en bra relation som du inte har gjort tyvärr.
Nej, med goda skäl eftersom ägaren till Ubuntu.se tydligt klargjort för mig att han ser det som en ren konkurrenssituation så har jag ingen anledning att behandla det som något annat från LoCots sida. Det gör mig mycket orolig sett till ditt engagemang där. Jag blir ännu oroligare när du inte svarar på frågan huruvida du avser behålla supportforumet.

Så jag frågan återigen. Avser du behålla supportforumet?
KiviE
Inlägg: 2157
Blev medlem: 25 okt 2007, 14:00
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Luleå

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av KiviE »

Peter Forsberg skrev:Farmfield, jag känner din strategi med multicitat och kommer inte att svara igen på allt detta.
Då har du per automatik diskvalificerat dig för att tillträda dessa positioner då detta är ett krav för dessa positioner i ett officiellt LoCo. Det är du medveten om men beredd att skita i?
Är det inte medlemmarna som ska avgöra detta ?
Eftersom detta är ett LoCo kan inte medlemmarna gå emot uppsatta regler för hur LoCon ska vara, isf måste man ju sluta vara LoCo och det är en helt annan frågeställning.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av P.Forsberg »

Nu är det ju så att jag har signerat CoC för länge sen, men vad jag tycker idag är annorlunda. Så jag uppfyller dom formella kraven.
No1Viking
Inlägg: 871
Blev medlem: 26 okt 2008, 08:24
OS: Ubuntu

Re: Presentation: Peter Forsberg

Inlägg av No1Viking »

farmfield skrev:Nej, med goda skäl eftersom ägaren till Ubuntu.se tydligt klargjort för mig att han ser det som en ren konkurrenssituation så har jag ingen anledning att behandla det som något annat från LoCots sida.
Det där är lögn, lögn, lögn och förbannad dikt!

Klart att det är en konkurrenssituation om det förhärskande är protektionism och prestige, som det alltid varit här i LoCot. Därav att det inte har gått att samarbeta tidigare. Bevisligen stämmer inte ditt uttalande då ubuntu.se samarbetar med CryingFreeman kring mailinglistor för 24 städer i Sverige, nåt som inte LoCot kan gräva fram i rödaste rappet. Mailinglistorna är tänkt att användas av LoCot och ubuntu.se, tillsammans.

Detta är mitt första och sista inlägg i denna fråga.

Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"