Förslag till en ny forumsregel

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av pun »

Pavel skrev:
farmfield skrev: Sedan har det förekommit smutskastning åt båda håll under förra och nuvarande valkampanj vilket har varit mer svårmodererat eftersom det ju i mycket har handlat om sajternas olikheter vilket har blivit aktuellt iom Peters kandidatur. Dock har våra moderatorer gjort ett fruktansvärt bra jobb under såpass svåra förhållanden som det är att moderera just i valrelaterade trådar.
Det är just här skon klämmer. Om inte en kandidat kan följa en enkel regel är han en dålig kandidat. han borde moderas bort, varnas och till slut diskvalificeras som kandidat. Så som kandidaten agerar under valkampanjen kommer att sätta sin prägel på den efterföljande mandatperioden.

EDIT: Det blev fel med citaten, ändrade så det blev rätt.
Jo men som jag ser det så gick en kandidat in i kampanjen enbart för att provocera !

Jag ger inte mycket för det här pinsamma käbblet. :P

Sedan finns det då någon i bakgrunden som åker bananskal på det här...
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av ZX Spectrum »

farmfield skrev:
ZX Spectrum skrev:Har en fundering kring regel som beivrar smutskastning av ett annat forum.
Administrationen (moderatorerna) har ju detta som policy sedan minst ett år, kanske mer, att det inte tolereras skitsnack om t.ex. Ubuntu.se. Denna policy har efterföljts hårt och sånt har modererats bort direkt.

Såvitt jag vet han Ubuntu.se samma policy avseende LoCot.

Sedan har det förekommit smutskastning åt båda håll under förra och nuvarande valkampanj vilket har varit mer svårmodererat eftersom det ju i mycket har handlat om sajternas olikheter vilket har blivit aktuellt iom Peters kandidatur. Dock har våra moderatorer gjort ett fruktansvärt bra jobb under såpass svåra förhållanden som det är att moderera just i valrelaterade trådar.
Uppenbarligen har det brustit någonstans eftersom vi har denna diskussionen. Antingen är det moderationen, regelverket eller något annat som brustit. Min misstanke är fortfarande att kandidaterna var immuna mot moderation i början och detta bara förvärrade situationen.

När det gäller dom olika sidornas uppbyggnad så måste det bli tydligare regler vad som gäller för att få ställa upp som kandidat till TL/TC. Vet att det var tal om CoC ett tag och att detta krävdes för att få ställa upp. Varför står inte detta på pränt i så fall? Hade behövts innan valproceduren kom igång.
Om vi skiljer oss från ubuntu.se så måste det framgå tydligt vilka riktlinjer ubuntu-se.org har så det inte är några tveksamheter.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av ZX Spectrum »

pun skrev: Sedan finns det då någon i bakgrunden som åker bananskal på det här...
Om du tänker på att någon av kandidaterna åker snålskjuts iom. detta så må det vara hänt. Kalla det taktik om du vill men ett vårdat språk och med bra idéer kan man komma långt. Dom kandidater som inte beter sig på ett bra sätt har väldigt svårt att vinna ett val, så enkelt är det.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Pavel
Inlägg: 849
Blev medlem: 24 mar 2009, 08:32
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av Pavel »

Jag är övertygad om att en "positiv" valkampanj där man presenterar sina egna förslag är bättre än en "negativ" där man slår på andra. Därför tror och hoppas jag på att de som burit sig sämst åt får minst röster.
Med en en starkare regel skulle man förebygga eventuell "taktik".
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av P.Forsberg »

Pavel skrev:Jag är övertygad om att en "positiv" valkampanj där man presenterar sina egna förslag är bättre än en "negativ" där man slår på andra. Därför tror och hoppas jag på att de som burit sig sämst åt får minst röster.
Med en en starkare regel skulle man förebygga eventuell "taktik".
Jag håller helt med dig och jag tycks har bevisat hur man behandlas här när man inte "passa in" i schemat.
Detta måste ändras. På alla fronter.

LJ
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av farmfield »

Pavel skrev:Om inte en kandidat kan följa en enkel regel är han en dålig kandidat. han borde moderas bort, varnas och till slut diskvalificeras som kandidat. Så som kandidaten agerar under valkampanjen kommer att sätta sin prägel på den efterföljande mandatperioden.
Politik är smutsigt, tyvärr är det så. Viss osann eller iaf. överdriven kritik mot LoCot eller administrationen kommer automatiskt när en kandidat anser att en annan inte är lämplig på posten - men det är mest ett resultat av åsikter och prestige ingenting annat. Vi ser samma sak varje dag mellan våra 'riktiga' politiker inför riksdagsvalet nu.

Så politik är politik men tack och lov brukar vi vara utan den förutom under valperioderna här.

Specifikt om det här ang. att diskvalificera en kandidat så är det imo en fullkomlig omöjlighet - om kandidaten då inte dragit på sig varningar så denne ej kan fullfölja sin kandidatur. Allt annat vore odemokratiskt på en nivå som jag personligen inte skulle acceptera (eller tillåta som verksam TL).

Hur som helst, lösningen på trådskaparens problemställning finns redan iom vår policy. Ev. diskvalificering av en kandidat avgörs av moderatorerna enl. vårt regelverk och deras rutiner (som beskrivet ovan).
Little John skrev: [...] jag tycks har bevisat hur man behandlas här när man inte "passa in" i schemat.
Peter. Du har huvudet på skaft och vet att det inte är så enkelt. ;)

Du anser att LoCot drivs på ett felaktigt och ineffektivt sätt. Din kandidatur är baserad på att du vill förändra detta. Det är ju bara logik, annars hade du ju inte kandiderat. Och så länge du är saklig och inte kommer med grundlösa påståenden så har du all rätt i din kandidatur att kritisera såväl mig som LoCot.

Och jag har rätt att kritisera dig. :)

För sanningen är: Hur skulle vi kunna ha ett val med flera kandidater om dessa kandidater inte hade meningskillnader? Det är ju fullkomligt orimligt, hehe... ;D
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 15 gånger.
Pavel
Inlägg: 849
Blev medlem: 24 mar 2009, 08:32
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av Pavel »

Farmfield: Jag håller inte med dig.
Att leda locot är ej jämförbart med att bedriva partipolitik. Här måste helt andra hänsyn tas än att tillskansa sig makt för maktens egen skull.
Jag hänvisar till plun: I centrum för Locot måste Ubuntu finnas, inte vem som råkar bära kungakronan.
Det kan hända att det är lugnare mellan valen. Det beror väl delvis på att en del väljer att vara mindre aktiva. Jag är dock övertygad att det som sägs och görs under valkampanjerna färgar av sig på mandatperioden. En ful kampanj leder till att färre saker kan fixas.
Användarvisningsbild
johanre
Serveradmin
Inlägg: 3888
Blev medlem: 22 okt 2006, 09:13
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Malmö

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av johanre »

Jag är ytterst tveksam till att ytterligare regler kommer att förhindra bråk. Just nu är det bråk om ubuntu-se.org eller ubuntu.se är bättre, det har varit andra saker som det har varit enorma stridigheter kring innan.

Flera har i dagarna nämnt att allt var bättre när de började och att det inte förekom bråk då. Det stämmer inte. Jag gick med i slutet på 2006 och det har *alltid* varit någon som har bråkat om något i forumet. Ytterligare regler har *inte* förhindrat det.

Nej, i slutändan handlar det om förtroende för Moderatorernas bedömning att de kan se när sunt folkvett råder och inte (CoC handlar i slutändan om just det!). Tycker användarna i forumet inte att Mederatorerna sköter det så får de väl protestera i rätt instanser (t.ex. direkt till hela Moderator gruppen eller vad man nu väljer).

My 2 cents.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av ZX Spectrum »

farmfield skrev: Politik är smutsigt, tyvärr är det så. Viss osann eller iaf. överdriven kritik mot LoCot eller administrationen kommer automatiskt när en kandidat anser att en annan inte är lämplig på posten - men det är mest ett resultat av åsikter och prestige ingenting annat. Vi ser samma sak varje dag mellan våra 'riktiga' politiker inför riksdagsvalet nu.

Så politik är politik men tack och lov brukar vi vara utan den förutom under valperioderna här.
Det är ALDRIG acceptabelt att man smutskastar motståndaren. Detta är inte politik utan val av TL/TC och dessutom har politiker betalt för att hålla sina diskussioner. Vi alla här är här frivilligt utan betalning och ska inte behöva lida för att vissa har denna "taktik".
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av farmfield »

Pavel skrev:Farmfield: Jag håller inte med dig.
Att leda loco är ej jämförbart med att bedriva partipolitik. Här måste helt andra hänsyn tas än att tillskansa sig makt för maktens egen skull.
Jag hänvisar till plun: I centrum för Locot måste Ubuntu finnas, inte vem som råkar bära kungakronan.
Jag håller med om det och har kritiserat Peter för att han motsätter sig (iaf delar av) Ubuntu's riktlinjer för ett LoCo. Peter har svarat på detta med ett av Mark Shuttlesworth's blogginlägg som på vissa sätt stöder hans synvinkel. Min syn är dock att så länge det Peter refererade till inte är Ubuntu's officiella policy så bör vi hålla oss till Ubuntu's riktlinjer.

Men att ta det till att exkludera Peters kandidatur - ja det vet jag inte ens hur det skulle vara tekniskt möjligt.

Jag vill tillägga att trots att jag personligen anser Peter exkluderar sig som kandidat genom att ta avstånd från Ubuntu's riktilinjer så kommer jag inte att driva något dylikt, det känns helt fel för mig att vara inblandad i ett sådant beslut sett till min motkandidatur.

[quote="ZX Spectrum]Det är ALDRIG acceptabelt att man smutskastar motståndaren. Detta är inte politik utan val av TL/TC och dessutom har politiker betalt för att hålla sina diskussioner. Vi alla här är här frivilligt utan betalning och ska inte behöva lida för att vissa har denna "taktik".[/quote]
Jag håller med och har, med vissa undantag (sorry), försökt hålla mig så saklig jag kan och besvarat oriktiga påståenden så gott jag har kunnat. Utöver det är frågan upp till moderatorerna och dom har gjort så gott dom kan - vilket varit ett jättejobb vilket dom skött otroligt bra.

Sen kan påståenden i sig själva vara svåra att moderera utifrån sanningshalt. Om jag påstår något som är helt fel utan att veta att det är fel, skall detta då modereras bort? Är det moderatorernas uppdrag att utreda sanningshalten? Var går gränsen till personangrepp?

Det här är helt enkelt en skitsvår fråga... :-[
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 15 gånger.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av ZX Spectrum »

johanre skrev:Jag är ytterst tveksam till att ytterligare regler kommer att förhindra bråk. Just nu är det bråk om ubuntu-se.org eller ubuntu.se är bättre, det har varit andra saker som det har varit enorma stridigheter kring innan.

Flera har i dagarna nämnt att allt var bättre när de började och att det inte förekom bråk då. Det stämmer inte. Jag gick med i slutet på 2006 och det har *alltid* varit någon som har bråkat om något i forumet. Ytterligare regler har *inte* förhindrat det.

Nej, i slutändan handlar det om förtroende för Moderatorernas bedömning att de kan se när sunt folkvett råder och inte (CoC handlar i slutändan om just det!). Tycker användarna i forumet inte att Mederatorerna sköter det så får de väl protestera i rätt instanser (t.ex. direkt till hela Moderator gruppen eller vad man nu väljer).

My 2 cents.
Av någon underlig anledning var bråket nästan helt borta när cryingfreeman tog tillfälligt ledarskap här och sen har det hållt ända tills valproceduren kom igång. Vad som var receptet på detta vet jag inte?
Även om man inte tillämpar någon ny regel så måste något hända.

En lösning som vi gjorde då var att när man tryckte på "visa alla nya", "visa egna" osv. så skulle bara supporttrådar visas. Detta tror jag gjorde en hel del.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Inlägg: 4905
Blev medlem: 04 jan 2007, 22:58
OS: Ubuntu
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Göteborg

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av ZX Spectrum »

farmfield skrev:Ubuntu's riktlinjer för ett LoCo.
Har dessa riktlinjer framkommit på ett bra sätt iom. valet?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Inlägg: 2573
Blev medlem: 17 jan 2008, 18:38
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Kvarnsjön
Kontakt:

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av P.Forsberg »

ZX Spectrum skrev:
farmfield skrev:Ubuntu's riktlinjer för ett LoCo.
Har dessa riktlinjer framkommit på ett bra sätt iom. valet?
Nej och dessutom kan man tolka dom annorlunda om man nu vill. Och jag vill. Riktlinjer är det inte utan rekommendationer då det kan vara olika i olika länder.

LJ
Användarvisningsbild
farmfield
Inlägg: 8215
Blev medlem: 01 okt 2007, 17:23
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ort: H'sing Island
Kontakt:

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av farmfield »

ZX Spectrum skrev:
farmfield skrev:Ubuntu's riktlinjer för ett LoCo.
Har dessa riktlinjer framkommit på ett bra sätt iom. valet?
Jag har försökt belysa den så gott jag kan.

Den här frågan har nu kommit till en punkt där jag själv är osäker på en massa saker och är inte heller säker på om att det är lämpligt för mig att 'tycka' så mycket mer eftersom jag är en av kandidaterna. Jag kommer istället lägga över frågan till Vulfgar som är valberedare och iom. det är det upp till henne att avgöra detta.
Pavel
Inlägg: 849
Blev medlem: 24 mar 2009, 08:32
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av Pavel »

Det finns i princip två teorier om makt och politik.

Den machiavelliska teorin sätter makten i fokus. Det är rätt att smutskasta bara man lyckas tillskansa sig makt. Ändamålet helgar medlen. Jag anser att detta sätt att tänka är fel. De flesta politiker anser att det är rätt.

Den naturrättsliga synen är att varje människa har ett okränkbart värde som inte får bortses från. Jag anser att denna teori är bättre. På ett filosofiskt plan stämmer den bättre med FOSS.

Om någon annan har en annan åsikt än man själv är det bättre att acceptera detta än att försöka klubba ner denne. Det stämmer bättre med Shuttleworths uttalande, Ubuntuandan och sunt förnuft.

Det är nästan alltid förkastligt att skylla på att NN skrivit si och så eller att NN sagt si och så och därför uppför jag mig på det sätt jag gör. Hur Ubuntus riktlinjer ska tillämpas i enskilda fall måste man använda sitt eget sunda förnuft för.
Användarvisningsbild
pun
Inlägg: 5317
Blev medlem: 20 okt 2007, 22:11
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av pun »

johanre skrev: Flera har i dagarna nämnt att allt var bättre när de började och att det inte förekom bråk då. Det stämmer inte. Jag gick med i slutet på 2006 och det har *alltid* varit någon som har bråkat om något i forumet. Ytterligare regler har *inte* förhindrat det.

My 2 cents.
Jag kan inte påminna mig när det inte varit bråk..... ;)

Sen har jag alltmer funderat över vad man egentligen är ute efter.. ??? ??? ???

Vad ska man ha makt över egentligen ???

Allting viktigt beslutas centralt hos Ubuntu och där måste även Ubuntu Sverige vara.
Pavel
Inlägg: 849
Blev medlem: 24 mar 2009, 08:32
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av Pavel »

farmfield skrev: Jag håller med om det och har kritiserat Peter för att han motsätter sig (iaf delar av) Ubuntu's riktlinjer för ett LoCo. Peter har svarat på detta med ett av Mark Shuttlesworth's blogginlägg som på vissa sätt stöder hans synvinkel. Min syn är dock att så länge det Peter refererade till inte är Ubuntu's officiella policy så bör vi hålla oss till Ubuntu's riktlinjer.

Men att ta det till att exkludera Peters kandidatur - ja det vet jag inte ens hur det skulle vara tekniskt möjligt.

Jag vill tillägga att trots att jag personligen anser Peter exkluderar sig som kandidat genom att ta avstånd från Ubuntu's riktilinjer så kommer jag inte att driva något dylikt, det känns helt fel för mig att vara inblandad i ett sådant beslut sett till min motkandidatur.
En kandidat har rätt att gå till val på vilka idéer som helst, till och med dåliga idéer. I sådana lägen måste idéer bemötas med förnuftsbaserade argument och genom att visa att det finns bättre alternativ. Inte genom smutskastning och personangrepp. Dåliga idéer brukar falla samman efter en stunds lugnt argumenterande. De flesta innehåller logiska felslut och självmotsägelser. De blir bättre då man bemöter dem med dumheter.

Om den dåliga idéen skulle vinna valet har förespråkaren ett tungt ansvar. Ibland kan dåliga idéer överraska och visa sig vara bra. Om väljarna anser att idéen är bra har de tagit på sig ansvaret och måste upp till bevis.

Jag kan sträcka mig så långt att det kanske borde finnas några väldigt vida ramar då en kandidats idéer diskvalificerar kandidaten. Betydligt större vikt borde läggas på kandidaters uppförande. Om man upprepade gånger bryter mot enkla uppföranderegler borde ens kandidatur dras in. Då visar man genom handling att man inte är lämplig att leda.

Argument bör först prövas genom saklig argumentation och sedan genom att väljarna säger sitt. De ska inte prövas som nu, genom smutskastning och personangrepp. Sådant gör alla kandidater och alla idéer lika dåliga och gör det meningslöst att rösta.
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av Lao Tzu »

Som vi har skrivit i det här inlägget: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 85#p403185 kan vi erkänna att vi i början inte modererade valtrådarna lika hårt som vanliga trådar. Anledningen till det är en kombination av att vi inte ville riskera att moderera bort något relevant kampanjmaterial samt att det spårade ur fortare än vi kunde ana. Nu har vi däremot tagit tag i det hela och gör en utredning om lämpliga påföljder. Dessutom kommer vi hålla en striktare moderering kring valet, framöver. Till nästa val ska vi vara mer förberedda.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Pavel
Inlägg: 849
Blev medlem: 24 mar 2009, 08:32
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av Pavel »

Det är ju inte ert fel som moderatorer att en del kandidater har valt att sabotera valet genom att uppföra sig olämpligt. Alla förstår att ni dessvärre haft mycket att göra med svåra frågor den sista tiden.
Jag tror dock att ni borde ha ingripit tidigare och visat var ribban måste ligga när kandiater inte kan avgöra det själva.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Inlägg: 12893
Blev medlem: 01 okt 2006, 22:31
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ort: Bohuslän

Re: Förslag till en ny forumsregel

Inlägg av vulfgar »

Pavel skrev:...
Jag tror dock att ni borde ha ingripit tidigare och visat var ribban måste ligga när kandiater inte kan avgöra det själva.
Där slog du huvudet på spiken. :) Jag ber om ursäkt för att vi lät det gå för långt innan vi ingrep.

Precis som Lao säger så ville vi ge medlemmarna frihet att ställa frågor för att verkligen få koll på vad dom röstar på och vi ville låta dom nominerade få frihet att utveckla sina svar.

Till vår förvåning är det just några av dom nominerade som "flippat ur". Jag måste medge att jag för egen del hade haft lite större förväntningar på mognad och självkontroll.

Nu har vi börjat agera hårdare och vi har bestämt att helt bortse helt från valet när det gäller modereringar och påföljder - vi kör på som vanligt. Vi behöver också hjälp från alla som ser otrevliga inlägg, anmäl sådana inlägg. Det görs genom att klicka på det lilla utropstecknet i nederkant på inlägget till höger.

När det gäller diskussionerna ubuntu-se.org kontra ubuntu.se så anser jag att dessa är helt olämpliga i nästan alla fall. Det är ju dock naturligt att det dyker upp någon fråga om detta till Peter eftersom han är så väldigt involverad i ubuntu.se, men det kan göras utan att man kritiserar den ena eller andra sajten. Visst kan man säga att det inte spelar någon roll om man är aktiv på fler ställen än här, men trots det kan det finns frågeställningar kring det som kan vara intressanta att få klargjorda (gäller givetvis inte bara om man är aktiv på annan ubuntu-sajt). Många av inläggen som gjorts kring detta har dock varit mer av vi/dom-karaktär och det är oacceptabelt.
farmfield skrev:
ZX Spectrum skrev:
farmfield skrev:Ubuntu's riktlinjer för ett LoCo.
Har dessa riktlinjer framkommit på ett bra sätt iom. valet?
Jag har försökt belysa den så gott jag kan.

Den här frågan har nu kommit till en punkt där jag själv är osäker på en massa saker och är inte heller säker på om att det är lämpligt för mig att 'tycka' så mycket mer eftersom jag är en av kandidaterna. Jag kommer istället lägga över frågan till Vulfgar som är valberedare och iom. det är det upp till henne att avgöra detta.
Tack för det! ::)

Jag ska se om jag hittar vad som är tvingande och vad som bara är rekommendationer. Min egen grundinställning är att det är LoCots medlemmar som ska avgöra vem som ska vara Tl och TC, men jag ska försöka läsa förutsättningslöst. Jag tar gärna emot både synpunkter och tolkningshjälp ang detta, men då helst via PM.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Forum"