Humble indie bundle 3

För spelentusiaster !
morpa
Översättare
Inlägg: 604
Blev medlem: 21 feb 2010, 11:18
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Uppsala

Humble indie bundle 3

Inlägg av morpa »

Passar på att tipsa om spelsamlingen Humble indie bundle 3 http://www.humblebundle.com/
Indiespel där pengarna doneras till olika projekt.
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: Humble indie bundle 3

Inlägg av m!rage »

Jag köpte det för 15 $, dvs 95 kr. Har bara spelat Trine än så länge och det var ganska kul fram tills jag märkte att det inte sparat någonting under de två timmar jag spelade :(
m!rage
Inlägg: 2550
Blev medlem: 28 apr 2009, 21:47
OS: Arch Linux
Ort: Lund

Re: Humble indie bundle 3

Inlägg av m!rage »

Det var det vanliga. Installationsprogrammet, som kördes som root, skapade av någon obegriplig anledning ~/.frozenbyte/ - mappen där spelet sparas. När jag körde spelet som min egen användare hade jag förstås inte tillgång till den mappen för skrivning. Löste det med detta kommando:

Kod: Markera allt

sudo chown -R anton:anton .frozenbyte/
Trine var som sagt kul, en stund. Handlingen finns knappt, men fysiken är häftig och pusslen är småtrevliga. Kan rekommenderas som tidsfördriv.

Shadowgrounds å andra sidan var inte bra alls. Hela spelet verkar bestå av att skjuta ihjäl kopiösa mängder köttätande skalbaggar och jättesniglar. Finns ingen mening överhuvudtaget och grafiken andas sent 90-tal. Dessutom en del buggar, bland annat går skotten rakt igenom monstren om de precis har hoppat. Fysiken är rätt felinställd, man kan sparka iväg saker stora som kylskåp genom att bara gå mot dem.

Gemensamt för båda spelen är att ljudet kändes lite "skevt". En del ljudeffekter spelas upp mer i den ena högtalaren än den andra, medan vissa fungerar som de ska. I fallet med Shadowgrounds försvann dessutom ljudet efter en stund, en ljudsekvens i taget. Någon som vet vad detta kan bero på?
Skriv svar

Återgå till "Spel"