Nero Linux! Funkar det bra?

Hjälp med installation och användning av program
krassegrand
Inlägg: 2269
Blev medlem: 08 maj 2009, 17:45
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Nero Linux! Funkar det bra?

Inlägg av krassegrand »

Jag har ett par filer med Nero Linux. Innan jag installerar det skulle jag vilja veta "hur bra" det fungerar. Jag har tidigare haft Nero i Windows XP, kan man jämföra funktionaliteten med den?

Jag har 2 filer som heter "Nerolinux-4.0.0.0-x86.deb" och "Nerolinux-4.0.0.0-x86.rpm"
Hur installerar jag dem?


Dessutom har jag 2 filer som heter "Nerolinux-4.0.0.0-x86_64.deb" och "Nerolinux-4.0.0.0-x86_64.rpm" men de är väl för 64 bitars datorer.

Jörgen
Gråhårig. Pensionär from September 2017!
Pavel
Inlägg: 849
Blev medlem: 24 mar 2009, 08:32
OS: Annat GNU/Linux
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Nero Linux! Funkar det bra?

Inlägg av Pavel »

Jag testade Nero för Linux för ett par år sedan. Jag tyckte inte det tillförde något. Jag använder K3b som brännarprogram som jag upplever som väldigt komplett och mångsidigt.

Du installerar en .deb-fel genom att dubbelkicka på den. Nero är inte gratis och om jag minns rätt måste man ha en licensnyckel. Kanske kan man installera under begränsad tid för att utvärdera.

Filer som slutar med x86_64.deb är mycket riktigt för 64-bitars system och installeras även de med ett dubbelklick.

.rpm-filer är för andra linuxvarianter som använder ett annat paketeringssystem än Ubuntu.
Användarvisningsbild
Hund
Inlägg: 16492
Blev medlem: 25 jan 2007, 04:15
OS: Gentoo
Ort: Norrland
Kontakt:

Re: Nero Linux! Funkar det bra?

Inlägg av Hund »

Jag ser ingen anledning att använda ofria alternativ som kostar pengar när vi har Brasero, K3B, xfburn etc. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
krassegrand
Inlägg: 2269
Blev medlem: 08 maj 2009, 17:45
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Nero Linux! Funkar det bra?

Inlägg av krassegrand »

Pavel skrev:Jag testade Nero för Linux för ett par år sedan. Jag tyckte inte det tillförde något. Jag använder K3b som brännarprogram som jag upplever som väldigt komplett och mångsidigt.

Du installerar en .deb-fel genom att dubbelkicka på den. Nero är inte gratis och om jag minns rätt måste man ha en licensnyckel. Kanske kan man installera under begränsad tid för att utvärdera.

Filer som slutar med x86_64.deb är mycket riktigt för 64-bitars system och installeras även de med ett dubbelklick.

.rpm-filer är för andra linuxvarianter som använder ett annat paketeringssystem än Ubuntu.

Så jag ska bara använda "Nerolinux-4.0.0.0-x86.deb"

Tack för hjälpen!
Gråhårig. Pensionär from September 2017!
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Inlägg: 1849
Blev medlem: 15 aug 2008, 17:47
OS: Ubuntu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ort: Sydost

Re: Nero Linux! Funkar det bra?

Inlägg av Lao Tzu »

Utanför ämnet: Flyttad från "Ljud och video".
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
Skriv svar

Återgå till "Program"