Mindre besökare på forum

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Pink Panther »

Osprey skrev:
gusnan skrev:
Osprey skrev: Vanligt folk försvinner alltså och kvar blir bara vi som har ett intresse av det eller som jobbar med det...
Hur ska detta förhindras då?
Det är nog ett ganska svårt problem. Jag skulle kunna hitta på många saker som jag tycker borde kunna fungera, men samtidigt vet jag att de inte kommer att fungera...

Enkelt uttryckt så skulle vi kunna göra allt möjligt och t.ex starta alla möjliga aktiviteter för att göra det roligare och skapa en gemenskap. Men i slutändan kommer det ändå inte att ge det resultat vi vill ha...

Så det enda vi kan göra tror jag är, att vi försöker hålla igång det hela och hoppas på att det svänger. Sådant har ju hänt förr i historian, så helt omöjligt är det inte...

Om nu inte någon annan har några jättebra idéer alltså.... :-\
"Om berget inte kan komma till Muhammed, får Muhammed komma till berget" är ett gammalt uttryck som betyder att om någonting inte fungerar på ett visst sätt får man lov att göra tvärt emot för att det ska fungera.


Många sitter framför Androidplattor eller smarttelefoner idag. Men har även olika former av datorer. Men intresset för Androidplattor eller smarttelefoner är idag störst. Då måste man söka nya möjligheter. Möjligheterna finns uppenbarligen mitt framför näsan. Att diskutera Ubuntus smarttelefoner men också Androidplattor och Androidsmarttelefoner i forumet. Det är en ny tid vi lever i numera som kräver en större flexibilitet och följsamhet. Vad är vinsten? Någon ny medlem blir förmodligen mer nyfiken eller intresserad av att testa Linux eller Ubuntu Linux/Linux även på sin bärbara dator.
Senast redigerad av 1 JoWa, redigerad totalt 25 gånger.
Anledning: Aktivera BBCode
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Pink Panther »

"Mindre besökare på forum" ?????


http://www.ubuntu-se.org leder till "Apache2 Ubuntu Default Page"


"If you are a normal user of this web site and don't know what this page is about, this probably means that the site is currently unavailable due to maintenance. If the problem persists, please contact the site's administrator"

Följande fungerar

https://ubuntu-se.org/phpBB3 med flera.

Men inte om man endast skriver http://www.ubuntu-se.org

Det leder till "Apache2 Ubuntu Default Page"

Någon form av konfigurations fel eller någon parameter är inte korrekt.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Osprey »

Pink Panther skrev:Många sitter framför Androidplattor eller smarttelefoner idag. Men har även olika former av datorer. Men intresset för Androidplattor eller smarttelefoner är idag störst. Då måste man söka nya möjligheter. Möjligheterna finns uppenbarligen mitt framför näsan. Att diskutera Ubuntus smarttelefoner men också Androidplattor och Androidsmarttelefoner i forumet. Det är en ny tid vi lever i numera som kräver en större flexibilitet och följsamhet. Vad är vinsten? Någon ny medlem blir förmodligen mer nyfiken eller intresserad av att testa Linux eller Ubuntu Linux/Linux även på sin bärbara dator.
Det där är en riktigt bra idé!! :D

Ubuntus smarttelefoner och läsplattor borde ju utan vidare platsa på forumet och därmed också Android. Frågan är hur vi ska kunna få igång några bra diskussioner och så? Själv kör jag Android men har bara rätt fragmentariska kunskaper och dessutom har jag inte rootat telefonen...

Och visst finns det redan andra sidor som behandlar Android och sådant, men alla gör det kanske inte ut "operativsystemsperspektiv", vilket skulle vara möjligt här...

Vi kan ju prova... ;) :D
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
JoWa
Global Moderator
Inlägg: 7779
Blev medlem: 09 jun 2012, 06:16
OS: Ubuntu
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Ort: Boo
Kontakt:

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av JoWa »

Osprey skrev:Ubuntus smarttelefoner och läsplattor borde ju utan vidare platsa på forumet och därmed också Android.
Vi har Ubuntu för telefon och surfplatta, men då användarna är få, är trådarna det också.
Noble Numbat | Firefox 125β (snap) | Privacy Badger
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Pink Panther »

Ja! Det finns swedroid.se och sweclockers.com.

swedroid.se har svalt en del av ubuntu-se.org för detta administration. Lite tragiskt. Men några finns i deras administration idag. Men i stort är swedroid.se ensamma på täppan vad berör Android i Norden. Det är aldrig bra att ha en sådan utpräglad monopolställning som swedroid.se har utan några andra alternativa mötesplatser för den Linux och Android intresserade.

Det har förekommit frågor och önskemål från medlemmar av swedroid.se om att få behandla Linux, Ubuntu med flera distar i egen avdelning. Men deras förslag har aldrig hörsammats. Så här finns faktiskt ganska många personer som uppskattat ett Android/Ubuntu Linux/Linux mötesplats. Där de fått ta del av båda världarna av Linux. I form av Ubuntu och Android.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Pink Panther »

Bäst förre datum utgånget.

Först krävs en fullständig "makeover" av mötesplatsen så väl portalen som forumet.

Några punkter som är visat sig framgångsrika.

Portalen/Ingångssida för besökare.

Inte någon större förändringar vad berör information om Ubuntu Linux. Kan vara design förändringar och typsnittsförändringar. Men vad som visat sej vara framgångsrikt är att anlita en eller två skribenter som skriver dagliga artiklar för gemenskapen ubuntu-se.org. Läsarna/besökare älskar artiklar som de kan kommentera via Portalen/Ingångssidan.

Forumet

Det finns så mycket.

Frågan är om ni ska behålla den plattformen ni använder idag. Om något blir fel så är de endast några få aktiva medlemmar idag om någon som möjligtvis kan rätta till felen. Det finns idag 2016 enklare plattformar som inte kräver så mycket förkunskaper av administration.


Ett problem för gemenskapen är att ingen medlem har tid eller vill arbeta gratis med undantag för gruppen som översätter Ubuntu Linux till svenska.

Även om det är stiltje i gemenskapens forum. Är betydligt mer aktivitet vad berör Linuxservrar, Linux. appar och annat i företagsvärlden i Sverige. De skriker efter personer med rätt kunskaper.

Så varför inte lägg över driften/skötseln av ubuntu-se.org till något svenskt företag som använder Linux eller Ubuntu Linux server.

Vad får företaget? Inte pengar.

Reklamplats och en möjlighet att rekrytera rätt medarbetare till sitt företag. Som kan och älskar Linux.

Ovanstående är guld värt idag 2016.
Användarvisningsbild
Nemo
Inlägg: 732
Blev medlem: 16 aug 2010, 19:39
OS: Kubuntu
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Nemo »

Pink Panther skrev:Många sitter framför Androidplattor eller smarttelefoner idag. Men har även olika former av datorer. Men intresset för Androidplattor eller smarttelefoner är idag störst. Då måste man söka nya möjligheter. Möjligheterna finns uppenbarligen mitt framför näsan. Att diskutera Ubuntus smarttelefoner men också Androidplattor och Androidsmarttelefoner i forumet.
På vilket sätt skulle detta locka fler användare till forumet? Ubuntus Smartelefoner har nästan inga användare alls och ingenting pekar på att det kommer att ändras i framtiden.

Återstår surftplattor och telefoner som kör Android, men dessa är mer färdigpaketerade lösningar, där det mesta är bestämt av tillverkaren, såvida inte du pratar om den som rootar sin telefon eller platta. Har ingen uppfattning om hur stor andel det kan vara som pysslar med sådant.

Är inte dagens telefoner och surfplattor ganska mogna produkter som fungerar väl och gör sitt jobb. Finns det ett stort behov av support för detta och varför skulle användarna söka den supporten här, när det finns andra supportforum som tar upp detta idag?
Det är en ny tid vi lever i numera som kräver en större flexibilitet och följsamhet. Vad är vinsten? Någon ny medlem blir förmodligen mer nyfiken eller intresserad av att testa Linux eller Ubuntu Linux/Linux även på sin bärbara dator.
Det är stor skillnad mellan en surfplatta och en dator. Även om en person gillar att använda sin surfplatta är det inte säkert att samma person är intresserad av att på egen hand installera ett OS på datorn.
Tjadden
Inlägg: 1606
Blev medlem: 12 sep 2010, 01:37
OS: Ubuntu
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Tjadden »

Osprey

Kan inte Win 10 spelat sin roll? Detta OS har fortfarande ett sätt, att vanliga Svensson ska inte förstå vad de sysslar med! Alltså Win 10 har många brister för att vanligt folk ska först hur de ska rätta till fel och brister!
Linux är det bästa som åtminstone har hänt mig, sedan jag fick Ubuntu 8.04 ifrån USA. den versionen var inte rolig men lärorik! Jag fick ett intresse för att förstå dess fel och brister.
Vad Ubuntu idag har visat upp, så är man ute i ett rätt tänkande, att få folk att först vad de sysslar med!
Men vad hjälper det, jag tror att många anser att Linux kan ju inte vara bra för det är ett ju ett gratis OS?
Jag vet, om de gratis hjälpprogram man har i Win. så säger de flesta att det är bara skit, endast betalprogrammen är bra! Den tanken har nog många och därför skaffar de inte Linux?
Tyvärr har jag hört det utlåtande när man talar om Ubuntu. En sak till, att i Linux är inte komplett som Windows??? Alltså man kan inte köra mer än begränsade program?
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Pink Panther »

Bra och förståndiga åsikter av dig Nemo. Men ordet "supporten" eller "support" upprepas ständigt. Men en omstart krävs eller en refresh och reset är nödvändig av gemenskapen.

Först måste någon tycka att det här är ett trevligt och roligt ställe att hänga på och att umgås med folk. Då måste förändringar ske.

Om de kör Ubuntu eller ej i den här fasen är oväsentligt. Det måste vara annat som lockar och intresserar besökaren.

Jag ska nedan försöka förklara vad jag menar. Vi väljer kvinnor de behöver ta mer plats.

Lisa snubblar över den här mötesplatsen är måttligt intresserad. Hon ströläser lite och hittar en tråd av Lotta-teknik om bästa ögonskuggan i Ubuntu Café. Lisa är också teknikkunnig. Så Lisa hänger på och blir medlem. De fortsätter sin dialog om ögonskugga ett tag.

Jag lovar att inom ett par veckor kommer Lisa att ställa frågor om vilken version av Ubuntu som är bäst och motsvar just hennes krav.

Två månader senare ska Lisa ha en fest med tjejgänget. Det kommer kompisar och kompisar till kompisar. Under kvällen nämns Ubuntu-se.org.

Nu kommer 99 % av de hårda teknikkillarna avlida i forumet. Sånt jävla trams vill jag inte läsa som om ögonskugga. De har naturligtvis 100 % rätt utan någon som helst tvekan.

Men om någon förståndig har förstått vad jag menar efter lite eftertanke. Så är ovanstående historia ett bra alternativ för att nå ut till fler besökare och Ubuntu Linux användare.

Det är jag 100 % övertygad om.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Osprey »

Tjadden skrev:Kan inte Win 10 spelat sin roll? Detta OS har fortfarande ett sätt, att vanliga Svensson ska inte förstå vad de sysslar med! Alltså Win 10 har många brister för att vanligt folk ska först hur de ska rätta till fel och brister!
Linux är det bästa som åtminstone har hänt mig, sedan jag fick Ubuntu 8.04 ifrån USA. den versionen var inte rolig men lärorik! Jag fick ett intresse för att förstå dess fel och brister.
Vad Ubuntu idag har visat upp, så är man ute i ett rätt tänkande, att få folk att först vad de sysslar med!
Men vad hjälper det, jag tror att många anser att Linux kan ju inte vara bra för det är ett ju ett gratis OS?
Jag vet, om de gratis hjälpprogram man har i Win. så säger de flesta att det är bara skit, endast betalprogrammen är bra! Den tanken har nog många och därför skaffar de inte Linux?
Tyvärr har jag hört det utlåtande när man talar om Ubuntu. En sak till, att i Linux är inte komplett som Windows??? Alltså man kan inte köra mer än begränsade program?
Nu får jag väl i ärlighetens namn säga att jag har aldrig kört Win 10 och därför inte komma med några riktigt kvalificerade synpunkter. Det senaste jag har kört på den sidan är Win7 och det är inte direkt något som imponerar, även om det för den delen fungerar hjälpligt...

Jag tror att ett av de främsta skälen till att det är svårt att bryta "windowsmonopolet" är att så gott som alla datorer har det installerat som standard. Folk inbillar sig att anledningen till att just Windows finns där, är att datortillverkaren har valt det absolut bästa som finns för datorn. Logiskt sett så borde det ju också vara så att datortillverkaren väljer det bästa operativsystemet, för att på så sätt få bästa möjliga produkt.

Att det istället är så att det beror på att Microsoft via olika metoder tvingar tillverkaren att välja det, är svårt för vanligt folk att förstå. Att många vill ha Windows är inget att sticka under stol med, helt enkelt för att de inte känner till något annat. Och en av de främsta metoderna Microsoft har för att tvinga tillverkarna att installera Windows, är ju att de säger att -"Om ni inte installerar Windows på alla datorer, så får ni betala ett klart högre pris för licenserna". På så sätt tvingas tillverkarna till att installera det på alla, eftersom annars blir deras datorer överlag en bra bit dyrare, förutom för de som väljer något annat än Windows och det är än så länge en liten minoritet. *suck*

Mycket av det här finns beskrivet i Microsoft - A History of Anticompetitive Behavior and Consumer Harm, kunde man få fler att läsa den och inse vad det innebär, så hade fundamentet börjat gunga under MS...

Det där med att man inte kan köra lika många program i Linux är ju totalt fel, det enda som möjligtvis är rätt är att många av de Windowsprogram som finns, inte går att köra i Linux. Men å andra sidan så finns det andra motsvarigheter där som ofta är bra mycket bättre, men det vet inte folk utan de utgår bara från att just "deras" program inte går att köra där.

Sedan är det ju det där problemet med att folk inte ser världen objektivt. Den lösning de själva har eller har valt är nästan alltid den allra bästa, för de skulle ju aldrig köpa något dåligt. Därför tycker de flesta Windowsanvändare att Windows är det bästa av alla operativsystem, precis som alla Volvoägare tycker att Volvo är världens bästa bil och alla Iphone användare tycker att Apple gör världens bästa mobiltelefoner. Man vill ju alltså gärna tycka att det man har är den allra bästa varianten och Windows har man ju fått med som standard, utan något att välja på, så det måste ju vara bäst....

Så det här är en svår nör att knäcka... sprid ut dokumentet jag länkade till ovan, även om förstås en massa Windowsnördar kommer att skrika om att det inte är sant... men sedan måste Canonical, RedHat och SUSE bli mer offensiva i sin marknadsföring och inte bara i huvudsak rikta sig till företag, då kanske det skulle kunna börja hända något....

Men det hela kan väl ungefär sammanfattas med - Mot enfald kämpar även gudarna förgäves... :-\
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Inlägg: 3330
Blev medlem: 27 mar 2006, 22:32
OS: Linux Mint
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ort: Stockholm / Tumba

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Broder Tuck »

norhager skrev:Vad händer eftersom antalet besökare på detta forum har kraftigt minskat . . . .
vulfgar skrev:Det är väl en del av oss gamla medlemmar som fortfarande besöker forumet regelbundet men som sällan skriver något.
Hund skrev: . . .
johanre skrev:
norhager skrev:Någon får väl starta ett forum för smartphone jag tror det skulle kunna bli stort med många medlemmar.
Det finns det gott om! Handlar mera om ditt val av Android, iPhone, osv
Efterfrågan på svenska Linux-forum är helt enkelt extremt liten idag. :)
Glöm inte bort att detta forum, den här gemenskapen, en gång startades tack vare endast en persons egna alternativ (Ozamosi).

Ett idéellt initiativ.
För dem som var intresserade av Linux och Ubuntu runt 2004 och 2005.

Hösten 2006 och i början av 2007 försökte andra att ta över, kapa, forumet, men tack vare Canonicals ingripande avvärjdes den attacken. Inom Linuxvärlden och även hos Canonical finns fortfarande personer som var med vid den tiden och fortfarande minns vilka det var som försökte att göra om ett fritt Ubuntuforum till ett diktatoriskt sådant.

Se maillistor från den tiden här och framöver, fram till mars 2006.

Somliga gick. Diktatorsförespråkarna bl. a..
Andra blev kvar.
De formade det, som fortfarande finns kvar.

Vad det sedan kom att bli, var unikt på många sätt. Med en stor tillströmning av medlemmar. Under en handfull år. Därefter har det avtagit under hand.

Några år var gemenskapen även en nationell gemenskap i Ubuntus namn.
Men det, kom att ändras efter några år. Vi höll inte Canonicals mått och krav.

Idag, är vi återbördade till att vara en unik, men personlig gemenskap för dem som gillar det.

Med dess svagheter och brister.
Men lika fullt, är det idag fortfarande en gemenskap startad genom en persons egna alternativ. Ett idéellt initiativ.
Underhållet av platsen sköts av några få serveradmins, vi har en teamkontakt och en teamleader.

När deras engagemang dör ut och om ingen ersätter dem, kommer vår plats för den här gemenskapsplattformen att stilla somna in. En mer fast grund finns inte idag, för detta forum.

Men de som arbetar för gemenskapen behöver vare sig om- eller tillbyggda organisationer för att fylla sin uppgift. Det är också svårt att veta om vi medlemmar behöver förändringar i sig.

Det finns ytterligare minst två andra Ubuntuforum och gemenskaper för Ubuntu i Sverige.

Det som inte passar på den ena, kanske bättre motsvarar förväntningarna på en annan. Det finns ingen anledning att skjuta någon i benet för att inte första, bästa, var den rätta. Det är bara att se sig omkring och finna andra mötesplatser.

Kanske att de som önskar förändringar på Ubuntus närvaro i Sverige och i tråden här, skall söka sig till dem och tala för sin sak, där, hos dem.

Där kan de förmodligen bättre göra sin talan starkare och få ett bra genomslag.

De privata alternativen skulle kunna vara en fildelare. Om någon så skulle önska.
De är privatägda och drivs på ett annat sätt än vår gemenskap som bygger på den enskildes initiativ.

Bland vissa av oss som var med här från den första begynnelsen finns inga andra, större behov, än att fortsätta på den valda vägen.

Att vara en mötesplats för dem som vill diskutera kring Ubuntu.

Ämnet, avgör innehållet.
Blir vi färre, så blir det så.

Kanske också då, som en följd, att platsen sakta skrumpnar ihop. Men när den dagen visar sig att vi blev för få och därmed får söka oss andra plattformar, för att ha någon att kommunicera med, då får det bli så.

Vi har inget att förlora.
Forumet fanns, för dem som ville söka det. En gång. Om tiderna förändras, då får nya krafter svepa in.

De privata krafterna på forum idag, formar morgondagen och erbjuder säkerligen alla dem med tankar och idéer om nya inriktningar, morgnar, sina spelplaner att där hävda sina åsikter och idéer.

De privata aktörerna formulerar gärna sig själva som att ha högt i tak och vara fina gemenskaper, så där, är nog säkerligen gräset grönare, än här, hos oss.

Så varför inte arbeta med dem och låta 2005 års ubuntuentusiaster få ha sin webbplats så, som den i begynnelsen var och var avsedd att vara. En mötesplats för de intresserade.

De som sökte det fria ordet och den okonstlade närvaron.
I all anspråklöshet.

@PP.
Fixa du ett medlemsskap i ett annat forum där saker och ting fungerar bättre och dra igång något stort.
Duktiga organisatörer kan säkert hjälpa till med att organisera upp verksamheten för framtiden. De verkar outtröttliga på att få visa sina framfötter
.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Osprey »

Broder Tuck skrev:Det finns ytterligare minst två andra Ubuntuforum och gemenskaper för Ubuntu i Sverige.
[...]
Jag är aktiv även på minst ett av de andra forumen och för tingens ordning kan jag meddela att problemet är exakt detsamma där. Det vill säga, det blir mindre och mindre hela tiden på grund av att färre nya kommer till, samtidigt som en del gamla medlemmar blir mer inaktiva...

Själv problemet är alltså inte knutet till hur forumet är organiserat, utan beror snarare på att det för tillfället inte är "inne" med operativsystem och Linux...

Följaktligen finns det ingen anledning till några större förändringar här, för det kommer ändå inte att ändra förutsättningarna. Det enda vi kan göra är att hålla liv i det och hoppas att det vänder.... :-\
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
HakanS
Global Moderator
Inlägg: 4289
Blev medlem: 30 mar 2006, 10:34
OS: Kubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Trollhättan

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av HakanS »

Bra skrivet Broder Tuck.
Det är inget självändamål att forumet ska ha många inlägg.
Däremot är det ett problem att vi är så få aktiva i gemenskapen.
Användarvisningsbild
Getmarken
Inlägg: 264
Blev medlem: 14 apr 2009, 22:50
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Ort: Öglunda Getmarken, LERDALA

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Getmarken »

Jag upplever också att forumet inte har lika många följare. För egen del saknar jag bloggarna som var spännande. Nu har jag fått ett större behov av forumets geniala medlemmar genom att jag börjat labba med Banania pi och Raspberry Pi eftersom mina terminalkunskaper -har jag märkt, lämnar många luckor som måste tätas. Jag har svårt att fatta att min egen omgivning inte tar till sig mina kloka råd om att åtminstone pröva Linux som alternativ till sina operativ som de ber mig fixa. Forumet behövs!
Användarvisningsbild
Pink Panther
Inlägg: 3050
Blev medlem: 08 feb 2009, 02:13
OS: Linux Mint
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Ort: Luna

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Pink Panther »

Svar till Osprey.

Om följande. "fragmentariska kunskaper och dessutom har jag inte rootat telefonen..."

Det får skapas en tråd om hur en användare kan experimentera med sin Androidtelefon via Ubuntu Linux tillgängliga applikationer och verktyg.

Hur användaren kan "root,custom ROMs och kernels".

Men jag är inte rätt person. Jag är extremt usel på att förklara.

Ni får fråga Hund om han har lust att undervisa om Android med utgångspunkt Ubuntu Linux applikationer och verktyg.

Men först får du fundera över varför du vill roota din telefon Osprey.

Följande är min personliga devis om att roota: Öppnar användaren dörren ska användaren också ha kunskap om att låsa dörren efter sin utflykt i Android systemets låsta värld.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 6310
Blev medlem: 06 apr 2008, 00:09
OS: Ubuntu
Ort: Göteborg/Mölndal/Falkenberg
Kontakt:

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av Osprey »

Pink Panther skrev:Men först får du fundera över varför du vill roota din telefon Osprey.
Egentligen vill jag inte roota telefonen, eller rättare sagt så har jag egentligen inget speciellt intresse av det...

Enda tillfället i närtid som jag kan påminna mig att jag haft behov av det, är när jag kör backup. Och enda konsekvensen av att jag inte brytt mig om att roota den är att jag inte kan backupa riktigt allt. Så jag kan inte direkt påstå att jag har något jättebehov av det... :-\
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
morpa
Översättare
Inlägg: 604
Blev medlem: 21 feb 2010, 11:18
OS: Ubuntu
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Ort: Uppsala

Re: Mindre besökare på forum

Inlägg av morpa »

exton skrev: Ja, det beror förmodligen på att linuxintresset (i Sverige) dalar stadigt. Det blir knappast bättre av att ansvariga för denna sajt inte "orkar" sköta den. Detta felmeddelande har poppat upp i flera dar nu: strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/locot/drupal/6.37/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.
Håller med om att det där ser rätt illa ut, det har varit många veckor nu. Går det att lägga lite tid på att fixa det, HakanS m.fl som har åtkomst till det där.?
Skriv svar

Återgå till "Forum"