Hjälp med custom Lede image

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
MookPook
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 okt 2017, 12:11
OS: Windows

Hjälp med custom Lede image

Inlägg av MookPook »

Hej Alla,

Vet inte om detta är rätt ställe att fråga på men kostar ju inget att fråga så jag gör ett försök.

Jag har en liten batteridriven router från Kina med rj45 kontakt och USB kontakt, på denna har jag lyckats att installera lite olika varianter utav öppna routers, OpenWrt, GoldenOrb och Lede i olika omgångar. Mitt mål är att köra en virtualhere server på routern så att allt som jag pluggar in i USB kontakten uppför sig som en lokalt inpluggad enhet på en dator som kör virtualhere USB klienten. Jag har lyckats att föra över virtualhere server programmet och kört det och anslutit till datorn och fått allt att fungera men... vad jag skulle vilja göra är att göra en custom image utav lede där jag kan ha med virtualhere serverprogrammet i min build image så att den inte raderas varje gång jag startar om routern och så vill jag även lägga lägga in ett script så att virtual here servern startar automatiskt när jag slår igång routern.

Jag ska använda routern till att koppla in min Canon kamera och sedan ha sladdlös kontroll över kameran.

Här kommer en länk till projektsidan på Lede: https://lede-project.org/toh/hwdata/other/other_a5-v11

om det är någon som kan/vill hjälpa mig med detta så vore jag väldigt tacksam..

Återgå till "Ubuntu Café"